اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بیمارستان تایباد با کمبود پرستار مواجه است

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تایباد گفت: این بیمارستان ۱۳۷ تختخوابی با کمبود نیروی پرستار و کمک‌پرستار مواجه است.

بیمارستان تایباد با کمبود پرستار مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، آمنه نورمحمدی امشب در مراسم تجلیل از پرستاران تایباد اظهار کرد: بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) این شهرستان مرزی دارای ۱۳۰ پرستار است که با این وجود با کمبود این نیروی بهداشتی و درمانی روبروست.

وی افزود: تنها بیمارستان شهرستان تایباد دارای ۱۳۷ تخت و ۱۰ بخش تخصصی و عمومی است که طبق شاخص های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باید حداقل ۱۶۵ نیروی پرستار داشته باشد.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تایباد ادامه داد: این تعداد از پرستاران کنونی و شاغل بکار در بیمارستان، شامل نیروهای رسمی، طرحی، شرکتی و پیمانی می شوند و اغلب غیربومی هستند.

نورمحمدی بیان کرد: پرستاران غیربومی به دلیل اینکه میان محل سکونتشان و تایباد رفت‌وآمد می کنند و همچنین از خانواده خود به دور هستند، درخواست انتقالی می کنند و اگر بومی منطقه باشند، اینگونه مشکلاتی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: نیاز بیمارستان به پرستار خانم بیشتر از پرستار آقا است؛ اما با وجود این کمبودها، تلاش می شود بهترین خدمات به بیماران و مراجعان ارائه شود.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان خاتم الانبیاء(ص)‌ تایباد اضافه کرد: کمک‌پرستار یکی دیگر از نیروهای بهداشتی و درمانی در بیمارستان هاست که حدود ۲ سال است که در بیمارستان شهرستان بکار گرفته می شوند و در این خصوص هم با حداقل نیرو کار می کنیم.

نورمحمدی خاطرنشان کرد: با توجه حجم بالای مراجعه کنندگان شهری و روستایی به تنها بیمارستان شهرستان تایباد، می طلبد وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به تامین نیروی بهداشتی و درمانی به ویژه پرستار و کمک‌پرستار در این مرکز درمانی اقدام کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول