اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تمدید حضور نظامیان ترکیه در لیبی تا 24 ماه دیگر

پارلمان ترکیه با ادامه حضور نظامیان ترکیه در لیبی تا 2 سال دیگر موافقت کرد.

تمدید حضور نظامیان ترکیه در لیبی تا 24 ماه دیگر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طرح ریاست جمهوری ترکیه برای تمدید مجوز استقرار نیروهای این کشور در لیبی برای ۲۴ ماه دیگر در پارلمان ترکیه  تصویب شد.

این کشور واقع در آفریقا مدتی با بحران سیاسی و درگیری بین دو دولت مواجه بوده است؛ یکی دولتی به ریاست «پاشاغا» که از سوی پارلمان مامور تشکیل آن شده  و دیگری دولت «الدبیبه» که با تحویل قدرت به دولت پاشاغا مخالفت می‌کند.  پاشاغا از حمایت ژنرال «خلیفه حفتر» که در شرق لیبی تسلط دارد، برخوردار است، حفتر در سال ۲۰۱۹ نیز برای اشغال طرابلس تلاش کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آر‌تی» این طرح که جمعه گذشته به پارلمان ارائه شد، ماموریت نیروهای ترکیه را از دوم ژانویه ( سه شنبه ۱۲ دی)  تمدید می‌کند.

ترکیه مدعی  است که خواهان ایجاد ارتش لیبی و کمک به برقراری ثبات سیاسی در این کشور است و بدون ترکیه راه حلی در ترکیه وجود دارد.

بر اساس طرح تصویب شده روز پنجشنبه در پارلمان ترکیه، ادامه آتش بس و روند گفت‌وگوهای سیاسی در لیبی و برقراری صلح و ثبات در نتیجه این روند برای ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

در بخشی از بیانیه پارلمان ترکیه آمده است: «خطرات و تهدیدات ناشی از لیبی برای ترکیه و کل منطقه وجود دارد. در صورت از سرگیری حملات علیه دولت قانونی، منافع ترکیه در حوزه مدیترانه و شمال آفریقا تحت تاثیر نامطلوب قرار خواهد گرفت.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «جلوگیری از آغاز مجدد درگیری‌ها برای اطمینان از نتیجه‌گیری مذاکرات نظامی و سیاسی که تحت نظارت سازمان ملل انجام می‌شود، اهمیت دارد.»

«یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه چندی قبل در خصوص اعزام نیروهای نظامی به لیبی گفت که این نیروها در پاسخ به درخواست دولت قانونی به رسمیت شناخته شده از سوی سازمان ملل متحد اعزام شده‌اند.

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه حضور نیروهای این کشور در لیبی توازن ایجاد کرده و به راه اندازی مسیر سیاسی کمک کرده است، مدعی شد: «همه اهداف حضور کشورهای دیگر در لیبی را می‌دانند که با ترکیه متفاوت است. آنکارا متعهد به ادامه فعالیت‌های خود در لیبی بر اساس شعار لیبی برای لیبیایی‌هاست.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول