اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی: مهاجرت پزشکان و سقف پرداختی نگران کننده است

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: مهاجرت پزشکان و سقف پرداخت‌های آن‌ها، بسیار نگران کننده است و اعتماد پزشکان به پشتیبانی نظام سلامت از آنها به عنوان حرفه‌مندان کاهش یافته است.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی: مهاجرت پزشکان و سقف پرداختی نگران کننده است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، یکصدوششمین نشست مجمع عمومی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران با حضور اعضای پیوسته این نهاد امروز تشکیل شد.

در این نشست سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، گزارشی از فعالیت‌هایی که از مجمع عمومی تابستان صورت گرفته است را تقدیم حضور اعضای مجمع کرد و گفت: فرهنگستان در این مدت نشست‌هایی با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه برگزار کرد و تلاش کردیم در کنار چهار ستادی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، ستاد سلامت نیز تشکیل شود که ماحصل آن تشکیل کمیسیون سلامت به سرپرستی حسن ابوالقاسمی از اعضای پیوسته فرهنگستان بود و امیدواریم این کمیسیون بتواند با کمک اعضای فرهنگستان به اهداف مهم خود در عرصه سلامت دست یابد.

مرندی خاطرنشان کرد: مهاجرت پزشکان و سقف پرداخت‌های آن‌ها، بسیار نگران کننده است و اعتماد پزشکان به پشتیبانی نظام سلامت از آنها به عنوان حرفه‌مندان کاهش یافته که ما در فرهنگستان در این زمینه، مکاتباتی با رئیس جمهور داشته‌ایم و کار‌هایی در دولت جدید در حال انجام است و باید تلاش کنیم مردم کمتر متضرر شوند و پزشکان نیز شرایطشان بهتر شود. رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در بخش بعدی سخنان خود به بحث سلامت معنوی اشاره کرد و گفت: سند سلامت معنوی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به همت فرهنگستان علوم پزشکی تدوین خواهد شد و امیدواریم سلامت معنوی بتواند به‌عنوان بعد چهارم سلامت جایگاه خود را در نظام سلامت پیدا کند.

همچنین در این نشست، محمداسماعیل مطلق، خیراله غلامی، سید حسین سلیمی، حمید پور اصغری، سید حسام‌الدین نبوی‌ زاده، مجید فصیحی هرندی، جمشید سلام‌ زاده، فرهاد نصرتی نژاد، مهدی افشاری، نازیلا یوسفی و سمیه نوری حکمت پس از معرفی توسط گروه‌های علمی تخصصی و طی مراحل قانونی و اخذ آرای موافق حضار مجمع عمومی به افتخار عضویت وابسته فرهنگستان علوم پزشکی نائل آمدند.

در پایان سید حسن امامی رضوی دبیر فرهنگستان علوم پزشکی، پیش‌نویس بیانیه مجمع عمومی را با موضوع " اولویت‌های مهم بخش سلامت، راهبرد‌ها و راهکار‌ها " را قرائت نمود و اعضای مجمع عمومی به بحث و بررسی در خصوص موارد مطرح شده در این پیش نویس پرداختند. طبق روال قانونی مصوبات مجمع عمومی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران؛ در پایان جلسه حاضر دیدگاه‌های اعضای حاضر در یکصدوششمین نشست مجمع عمومی اخذ و گردآوری شد تا پس از جمع‌بندی و تدوین نهایی در قالب بیانیه یکصدوششمین نشست منتشر شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول