اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

نظارت ویژه به محکومانی که مرتکب سرقت‌های خشن شده‌اند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و با هماهنگی‌های صورت گرفته، بر محکومانی که مرتکب سرقت‌های خشن شده‌اند، بوسیله مراقبت‌های پس از آزادی، نظارت ویژه صورت می‌گیرد و مورد حمایت‌های اجتماعی و مددکاری قرار می‌گیرند.

نظارت ویژه به  محکومانی که مرتکب سرقت‌های خشن شده‌اند

به گزارش گروه قضایی خبرگزاری فارس، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران برای کاهش خشونت در جامعه گفت: ارتقاء آگاهی عمومی جامعه و آموزش‌های شهروندی گام بلند معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پیشگیری از خشونت است.

نیکوکار گفت: با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و با هماهنگی‌های صورت گرفته، بر محکومانی که مرتکب سرقت‌های خشن شده‌اند، بوسیله مراقبت‌های پس از آزادی، نظارت ویژه صورت می‌گیرد و مورد حمایت‌های اجتماعی و مددکاری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت محتوا‌های مختلف رسانه‌ای در قالب نماهنگ و بروشور، ارسال پیامک‌های پیشگیری از خشونت در راستای ارتقاء آگاهی عمومی جامعه و آموزش‌های شهروندی، همکاری و هماهنگی و استفاده از ظرفیت و توانایی نهاد‌های مردمی در راستای پیشگیری از خشونت و بکارگیری ظرفیت نهاد‌های مردمی از طریق شناسایی اساتید و مدرسان کنترل خشم و برگزاری کارگاه آموزش کنترل خشم از جمله برنامه‌هایی است که در راستای پیشگیری از خشونت در حال انجام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران تصریح کرد: همچنین مراقبت‌های ویژه از محکومان مرتکب سرقت‌های خشن پس از آزادی با هدف نظارت بر آن‌ها و ارائه حمایت‌های اجتماعی و مددکاری به آنان از اقدامات سال ۱۴۰۲ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران بوده است.

نیکوکار خاطرنشان کرد: مهارت‌هایی از جمله ارتباط بدون خشونت برای دانش‌آموزان، توسعه صلح و سازش و روش‌های حل مسأله، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش تهران به کودکان و نوجوانان آموزش داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین جلسات همفکری و هم افزایی جهت تعامل و همکاری در اجرای برنامه‌ها با سازمان‌های متولی از جمله اداره کل اقدامات تأمینی و تربیتی زندان‌های استان تهران و آموزش و پرورش برگزار شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران تأکید کرد: برگزاری کارگاه و جلسات آموزشی با حضور قضات و حقوقدانان در راستای ترسیم عواقب خشونت و مدیریت خشم از برنامه‌های معاونت است که با همکاری آموزش و پرورش در شهرستان‌هایی که دارای بافت سنتی هستند و آمار خشونت در آن‌ها زیاد است، صورت گرفته است.

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول