اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: شیرزنان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم زن، زن مسلمان ایرانی است که تاریخ جدیدی را پیش روی زنان جهان گشود.

زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: ما امروز  در تمامی حوزه‌ها مسائلی داریم اما کلید واژه‌ای که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند مسئله «بحران هویت زن» است.

وی افزود: شاید «بحران زن» تعبیر تعجب آوری باشد لکن امروز مسئله بحران آب و هوا، بحران انرژی، گرم شدن زمین به عنوان مسائل اصلی بشریت مطرح می‌شود، اما هیچکدام از اینها مسائل اصلی بشریت نیست. و مشکل مهم بشریت امروز دوری از معنویت ، اخلاق و رفتار اجتماعی انسان‌ها با یکدیگر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: زن در تعریف غالبا شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ سازی است و در تعریف غالبا غربی، به مثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است، معرفی می‌شود.

امامی تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، موضع ما در قبال مدعیان ریاکار غربی، موضع مطالبه است، موضع دفاع نیست؛ در قضییه زن دنیا مقصر است و منظور از دنیا همین فلسفه، فرهنگ و تمدن غربی موجود متجدد و مدرنیته است.

وی گفت: غرب متجدد که از حدود دویست سال پیش به این طرف در همه شئون زندگی تفکری را ابراز کرده است که زنان را به بردگی کشیده است و ما در قبال این‌ها مطالبه کننده‌ایم و آن‌ها نسبت به مسئله زن گناهکارند، مقصرند، ضربه زدند، جنایت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار کرد: جلال آل احمد در جایی از نوشته‌های خود می گوید؛ «غرب‌زدگی می‌گویم همچون وبا زدگی  و اگر به مذاق خوشایند نیست، بگوییم همچون سرمازدگی یا گرمازدگی، اما نه، دست کم چیزی است در حدود سن‌زدگی».

وی با اشاره به نگاه اسلام به انسان و زن گفت: اسلام در ارزش گذاری انسانی و اسلامی، «انسان» را مورد نظر دارد؛ زن و مرد هیچ تفاوتی ندارند؛ تساوی زن و مرد در زمینه ارزش‌های انسانی و اسلامی جزو مسلمات اسلام است و در این هیچ تردیدی نیست.

 امامی ادامه داد: زن به یک جایگاه مصنوعی و تصنعی و تشریفاتی احتیاج ندارد؛ به جایگاهی نیاز دارد که متانت، سکینه و آرامش روحی اوست. در طبیعت الهی زن، آن چنان لطافت، زیبایی و گرمای محبتی وجود دارد که می‌تواند هم خود را و هم محیط پیرامون خود را چه در داخل خانه و چه در جامعه به آرامش رساند.

وی افزود: در حدود صد سال پیش، در تمام اروپا و کشورهای غربی، زن فقط در سیطره مرد خود و یا یک مرد دیگر مثل صاحب کارخانه و مزرعه می‌توانست باشد و هیچ حقی از حقوق اصلی یک انسان در جامعه متمدن از جمله حق رای، حق مالکیت و حق معامله را نداشت. بعد آمدند زن را به میدان کار و فعالیت اجتماعی کشاندند؛ اما در همان حال، تمام وسایل را برای لغزش زن فراهم کردند و او را در متن جامعه رها و بی پناه گذاشتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در ادامه به اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت: از نظر غرب، علت اینکه شما نباید حجاب داشته باشید، این نیست که آزاد باشید. شما دارید می‌گویید من با حجاب هم آزادی دارم. او چیز دیگری مورد نظرش است ؛ زن را برای بهره وری نامشروع مرد، می‌خواهند. این بزرگترین اهانت به زن است.

وی افزود: شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم «زن نه شرقی، نه غربی» است و زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود، و در همین حال در متن و مرکز بود و می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز سنگر سازی های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

حجت الاسلام امامی در پایان گفت: عظمت زن به این نیست که بتواند چشم مردها را به خودش جلب کند؛ این تحقیر زن است. عظمت زن آن است که بتواند حجب و حیا و عفاف زنانه را حفظ کند، این را با عزت مومنانه و احساس تکلیف بیامیزد، لطافت را در جای خود و برّندگی ایمان را هم در جای خود به کار برد و این ترکیب ظریف فقط مال زن ها است.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول