اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هیأت اندیشه‌ورز اولیای دانش‌آموزان در شهرستان‌های سمنان تشکیل می‌شود

سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از تشکیل هیأت اندیشه‌ورز اولیای دانش‌آموزان در تمام شهرستان‌های این استان خبر داد.

هیأت اندیشه‌ورز اولیای دانش‌آموزان در شهرستان‌های سمنان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جلیل صفری، سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ظهر امروز در نشست مشترک مدیران کانون‌های بسیج فرهنگیان شهرستان‌های استان با حضور جانشین فرمانده سپاه استان در اقشار بسیج با محوریت هیأت اندیشه‌ورز اولیای دانش‌آموزان اظهار کرد: این هیأت به‌منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز در لایه‌های مختلف اقشار جامعه برای ارائه راهبرد و خط‌نگاری جامعه نخبگانی قشر مربوطه تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: سرلوحه قرار دادن کار جهادی در راستای بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ اولیا به‌عنوان قدیمی‌ترین و مردمی‌ترین نهاد مشارکتی نظام تعلیم و تربیت دیگر هدف تشکیل این هیأت است.

سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: این هیأت با هدف بهره‌مندی از نظرها، پیشنهادها و دیدگاه‌های فاخر آن‌ها برای کمک به کارآمدی نظام تعلیم و تربیت تشکیل شد.

صفری افزود: مقرر شده است تا این هیأت که از طرح‌های ابتکاری آموزش و پرورش سمنان بوده در تمام شهرستان‌های استان تشکیل و مجمع استانی نیز با همکاری سازمان بسیج فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش با حضور مقامات کشوری و مسؤولان استانی در نیمه دوم آذر ۱۴۰۲ در سمنان برگزار شود.

وی ضمن بیان اهداف مهم تشکیل این انجمن ازجمله تقویت و توسعه مشارکت اولیا و تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی در مدرسه در زمینه‌های آموزشی و تربیتی بر ضرورت تعامل عمیق و همه‌جانبه و هم‌سویی اولیا با مدارس به‌ویژه معلمان برای تعقیب اهداف آموزشی و پرورشی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و هم‌چنین آموزش و ارتقای سطح توانایی و مهارت اولیای دانش‌آموزان تأکید کرد.

صفری افزود: مدرسه، خانواده و دانش‌آموز از ارکان مهم تعلیم و تربیت هستند که در صورت همراهی با یکدیگر می‌توانند هدف نهایی یادگیری را محقق سازند.

سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان یکی از پل‌های مهم ارتباطی و تقویت مشارکت اولیا در مدارس و فرآیند آموزش را انجمن‌های اولیا و مربیان دانست و گفت: اگر انجمن‌های اولیا و مربیان، حضوری مؤثر و مستمر در مدارس نداشته باشند، بدون شک تعلیم و تربیت کاملی را شاهد نخواهیم بود و باید مشارکت حداکثری اولیا را در مدارس داشته باشیم.

صفری تأکید کرد: انجمن اولیا و مربیان ظرفیت قابل‌توجهی برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت برای نسل آینده است؛ چراکه همکاری متقابل دو نهاد خانه و مدرسه می‌تواند به رشد و شکوفایی بیش‌تر دانش‌آموزان این مرزوبوم کمک کند.

وی افزود: با توجه به اینکه لازمه تربیت دانش‌آموزان در تراز جامعه اسلامی تعامل صحیح میان اولیا و مربیان است، ارتباط خانه با مدرسه از مهم‌ترین نکات در نظام تعلیم و تربیت بوده و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن پرداخته شده است.

سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: مسأله تعلیم و تربیت نسل آینده و نقش خانه و مدرسه به‌عنوان 2 کانون مهم و مکمل یکدیگر در این موضوع از گذشته موردتوجه مسؤولان نظام تعلیم و تربیت و کارشناسان این حوزه قرار داشت؛ زیرا هیچ‌یک از این 2 کانون به‌تنهایی نمی‌توانند در آموزش و پرورش کودکان امروز موفق شوند.

پایان پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول