اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تامین ۳۰ میلیون متر مکعب پساب و انتقال آن به ۴ منطقه جنوب تهران تا پایان امسال

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از تأمین ۳۰ میلیون متر مکعب پساب از طریق تصفیه خانه‌های بزرگ مقیاس شرکت آب و فاضلاب در جنوب شهر تهران و انتقال آن به مناطق ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

تامین ۳۰ میلیون متر مکعب پساب و انتقال آن به ۴ منطقه جنوب تهران تا پایان امسال

به گزارش فارس، حسین نظری با اعلام این مطلب در خصوص پروژه های حوزه آب سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، گفت: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت، کاهش نزولات جوی و خشکسالی در سالیان اخیر که باعث کاهش سطح آب منابع زیر زمینی و کاهش منابع سطحی شده است؛ در همین راستا برای جلوگیری از هدر رفت آب و نیز جهت مدیریت این موضوع شهرداری تهران استفاده مجدد از پساب و بازچرخانی پساب و استحصال آن را طی سال های گذشته در دستور کار قرار داده است.

معاون شهردار تهران در ادامه افزود: به منظور آبیاری فضای سبز تا پایان سال ۱۴۰۰؛ سالیانه از ۹.۵ میلیون مترمکعب پساب استفاده شد. همچنین با اجرای خطوط انتقال پساب و ایستگاه پمپاژ در مناطق ۱، ۲ و ۵ تا پایان سال ۱۴۰۱، ۱۹.۰۳میلیون متر مکعب پساب تأمین و مورد استفاده قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تأمین ۳۰ میلیون متر مکعب پساب از طریق تصفیه خانه‌های بزرگ مقیاس شرکت آب و فاضلاب در جنوب شهر تهران و انتقال آن به مناطق ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ تا پایان  سال ۱۴۰۲ (جمعاً ۴۹.۰۳ میلیون مترمکعب) نیز از اقداماتی است که صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، میزان پساب اضافه شدن به چرخه بهره‌برداری در آبیاری فضای سبز طی ۸ ماه گذشته را ۳.۹۷ میلیون مترمکعب در سال اعلام کرد و گفت: پساب در حال استفاده در فضای سبز شهر تهران از محل تصفیه خانه‌ها(مجموعا ۱۵ تصفیه خانه) ۲۳ میلیون مترمکعب در سال می باشد.

وی با اشاره به برنامه های آتی جهت استفاده از پساب، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، ۳۰ میلیون مترمکعب نیز از پساب ۹ تصفیه خانه(خاورشهر، صاحبقرانیه، محلاتی، زرگنده، قیطریه، تصفیه‌خانه جنوب، اکباتان، تصفیه‌خانه شماره۶ و فیروز بهرام) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 نظری به تصفیه خانه‌های لوکال(محلی) در حال ساخت پرداخت و گفت: تصفیه خانه نهج البلاغه با ظرفیت تصفیه آب ۶۰۰.۰۰۰ (مترمکعب در سال) با پیشرفت ۹۰درصد جهت آبیاری فضای سبز بوستان نهج البلاغه و تصفیه خانه موتوری سنگین با ظرفیت تصفیه آب۶۰۰.۰۰۰ (مترمکعب در سال) با پیشرفت ۵۰ درصد جهت آبیاری فضای سبز منطقه۲ از جمله این تصفیه خانه ها می باشند که با افتتاح آنها مجموعا پساب تصفیه شده از طریق تصفیه خانه های لوکال به میزان ۱.۲ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول