اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

آقامیری: شهدای مدافع حرم سرمایه‌گذاری انقلاب اسلامی برای تمام بشریتند

حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری گفت: شهدای مدافع حرم هزینه‌ جمهوری اسلامی نیستند. آن‌ها سرمایه‌گذاری‌های انقلاب اسلامی نسبت به همه بشریت هستند.

آقامیری: شهدای مدافع حرم سرمایه‌گذاری انقلاب اسلامی برای تمام بشریتند

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، آیین وداع با پیکرهای مطهر ۸ شهید مدافع حرم تازه تفحص شده از سوریه، امروز در معراج شهدای تهران با حضور هزاران نفر از مردم برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری طی سخنانی نگاه اهل بیت علیهم‌السلام را به مردم ایران، نگاهی فوق‌العاده عمیق دانست و گفت: به اعتراف همه ادیان الهی، توحیدی و ابراهیمی کانون اصلی تحولات آخرالزمان و آن تحول عظیم آخرالزمان، یعنی ظهور حضرت ولی عصر، جغرافیایی است به نام ایران. مردم ایران در عصر غیبت کبری پرچمدار هستند و نشانه این پرچمداری این بچه‌هایی هستند که امروز ما در محضرشان هستیم. نشانه این پرچمداری گلزارهای شهدا، پدران و مادران شهدا و جانبازان ما هستند.

این سخنران در ادامه ایران را کانون اصلی تحول اصلی آخرالزمان دانست و ادامه داد: اهل بیت علیهم السلام ما را تربیت کردند. حضور امامزاده‌ها در جغرافیای ایران نشانه این تربیت است. هزار و خرده‌ای سال است که پیغمر صل‌الله علیه و آله، امیرالمؤمنین علیه‌السلام و اولادشان با همه توان و ظرفیتی که وجود داشته، آرام آرام و مرحله به مرحله مردم ایران را برای چنین روزی تربیت کردند. آن پرچمداری به تعبیر قرآن به واسطه این مردم است.

وی با اشاره به شهدا افزود: این شهدا هزینه‌های امروز جمهوری اسلامی نیستند، آن‌ها سرمایه‌گذاری‌های انقلاب اسلامی نسبت به همه بشریت هستند.

آقامیری بیان کرد: قرآن می‌فرماید «لتجدن اشد الناس عداوه للذین امنوا الیهود». یعنی عنودترین، لجوج‌ترین، شقی‌ترین و سرسخت‌ترین دشمن به شما مسلمان‌ها یهود است. سپس می‌فرماید «وَٱلَّذِینَ أَشرکُواْ»، یعنی تازه بعد از یهود مشرکان هستند.

این سخنران یهود را در زبان امروز «صهیونیست» معنی کرد و شرح داد: ریشه جریان یهود به گستره تاریخ بشر است. ریشه آن بر می‌گردد به دوران قابیل. جریان و مردمی که می‌توانند جریان صهیونیسم را برای همیشه از صفحه روزگاه محو کنند، مردم ایران هستند.

وی معنی آیه ۴ و ۵ سوره اسرا را این طور شرح داد: ‌ما در آن کتاب به بنی‌اسرائیل خبر دادیم که حتماً شما دو بار در زمین فساد خواهید کرد و بی‌گمان به برترى جویى بزرگی خواهید پرداخت. هنگامى که زمانِ وعده نخستین آن دو، یعنی برترى جویى، فرا رسد، برخى از بندگان خود را که سخت جنگجویند بر ضدِّ شما برمى‌انگیزیم تا بر شما چیره شده و براى پیدا کردنتان درون خانه‌هایتان را جستجو کنند که هیچ‌کس را باقى نگذارند و این وعده‌اى انجام شدنى است.

آقامیری توضیح داد: امام صادق درباره این دو آیه می‌فرمایند که اولین فساد بنی اسرائیل شهادت علی بن ابی طالب است. دومین فساد آن‌ها طعن به امام مجتبی است. اما طغیان عظیم بنی اسرائیل شهادت امام حسین علیه السلام است. روز انتقام از عاملین این سه فساد بزرگ، روز یاری حسین(ع) است. افرادی قبل از ظهور مهدی می‌آیند که محله به محله و کوچه به کوچه می‌گردند و این عاملین به فساد را پیدا کرده و از دم تیغ می‌گذرانند و آن‌ها را به آتش می‌کشند. این وعده حتمی خدا است.

این سخنران ادامه داد: عده‌ای از امام صادق پرسیدند: «این افراد که هستند؟» حضرت سه مرتبه فرمودند: «والله اهل قُم هستند.»

وی در تشریح سخن امام صادق(ع) گفت: این قم به معنای قم جغرافیایی نیست؛ بلکه این جا قم به معنای قمِ مرجعیت فکری است. یعنی مردمی که به خاطر آن جریانی که در قم شکل می‌گیرد تربیت می‌شوند. حضرت علیه السلام می‌فرماید که ریشه‌کن کردن این جریان به دست کسانی اتفاق می‌افتد که بر اساس آن تفکر تربیت می‌شوند. عامل آن تفکر هم امام خامنه‌ای(ره) است. کسی تفکری را در سرتاسر عالم منتشر کرد که امروز حماس به عنوان سرپنجه‌های جبهه مقاومت، حشدالشعبی، سوریه، یمن، جمهوری اسلامی و ... دورتا دور دشمن را محاصره کردند.

آقامیری در ادامه افزود: دوران پیامبر صل‌الله علیه و آله و سلم اسلام پرهزینه بود. اسلام آوردن مساوی بود با مرگ، غارت و به کنیزی بردن زن و بچه. مسلمانان آن زمان در تمام غزوات کنار پیامبر بودند. با این حال روزی افرادی کنار پیغمبر صل‌الله علیه و آله و سلم نشسته بودند و غذا می‌خوردند. شخصی پرسید: یا رسول الله بهتر از ما که به تو اسلام آوردیم و در کنار تو جنگیدیم سراغ دارید؟ پیمغبر فرمودند: بله بهتر از شما سراغ دارم. آن امتی که می‌آیند و در حالی که مرا ندیده‌اند به من ایمان می‌آوردند.

این سخنران اعلام کرد: مقام این شهدای عصر غیبت، مخصوصاً شهدای آخرالزمانِ این مرحله از غیبت کبری، یعنی همین شهدای مدافع حرم و ۸ سال دفاع مقدس، از شهدای دوران ظهور حضرت ولیعصر(عج) هم بالاتر است. چرا که در دوران ظهور مردم امام زمان را می‌بینند و جانشان را برای ایشان می‌دهند، اما این بچه‌ها را بر حسب ظاهر امام زمان را ندیدند و در راه او به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: طبق تعبیر امام سجاد(ع) مقام این شهدا از شهدای عصر حضور اهل بیت، غزوات پیغمبر و جنگ صفین و جمل امیرالمؤمنین هم بالاتر است. همچنین مقام آن‌ها از مقام همه شهدای عصر اهل بیت هم بالاتر است، چرا که آن‌ها امام زمانشان را دیدند و جانشان را فدا کردند. اما این شهدا، مخصوصاً در این مرحله از تاریخ بشر، امام زمان ندیدند و به نفس نائب امام زمانشان به میدان نبرد رفتند.

آقامیری گفت: امروز اگر می‌بینیم جریان اسرائیل به چه کنم چه کنم و دست و پا زدن افتاده، آخرین مرحله‌ای که این اوضاع را برای جریان صهیونیسم پیش آورد، به دست شهدای مدافع حرم رخ داد.

این سخنران در پایان اعلام کرد: وعده الهی قطعی و حتمی است. ظهور امام زمان قطعی و حتمی است. نابودی سرائیل قطعاً محقق می‌شود. این بچه‌ها عاقبت به خیر شدند. خوش به حال آن‌هایی که عاقبت به خیر از دنیا رفتند. امروز از کنار این شهدا برای عاقبت بخیری خودمان مدد بگیریم. چرا که آن‌ها در محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عزیز شدند.

مردم عصر امروز در این مراسم با پیکر شهیدان مهدی ذاکرحسینی از تهران، شهید علی آقاعبدالهی از تهران، شهید حسن اکبری از تهران، شهید سیدمصطفی صادقی از تهران، شهید رضا عباسی از کرمانشاه، شهید غلامعلی تولی از گرگان، شهید محمدرضا یعقوبی کیاسه از گیلان و شهید الیاس چگینی از قزوین وداع کردند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول