اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تولید سالانه 200 هزار تن ضایعات سرشاخه‌های باغی در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه کشاورزی سالانه بالغ‌ بر ۲۰۰ هزار تن ضایعات سرشاخه‌های باغی تولید و دور ریخته می‌شود در حالی که می‌توان از این ضایعات و پسماندهای شهری ماده آلی تولید کرد.

تولید سالانه 200 هزار تن ضایعات سرشاخه‌های باغی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حسین برزگر صبح امروز در همایش خاک که در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: در بخشی از این برنامه موضوعات فنی شامل نقش کوهای شیمیایی در کیفیت خاک، پسماندهای کشاورزی، فرسایش خاک و آسیب‌هایی که هم‌اکنون در استان به خاک وارد می‌شود توسط اساتید دانشگاه به بهره‌برداران حوزه خاک ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته در موضوع رشد تولید و بهره‌وری در حوزه کشاورزی گام‌های موثری برداشته شده است، ادامه داد: برای مثال  تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی استان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های حوزه آب و خاک یکی دیگر از اقدامات مهمی است که در چهارمحال و بختیاری انجام شده همچنین توسعه سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار، توسعه کشت در اراضی شیب‌دار، جذب مشارکت بخش خصوصی در تامین آب و توسعه بیولوژیک و تهیه نقشه‌های تناسب اراضی از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان است.

برزگر اضافه کرد: همچنین اقدامات موثری نیز در جهت آموزش بهره‌برداران حوزه خاک در چهارمحال و بختیاری انجام شده و این استان در حوزه توسعه بهره‌برداری بهینه از خاک جزو پنج استان برتر کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش روز افزون جمعیت، توسعه پایدار و تولید غذا اهمیت ویژه‌ای دارد همچنین با توجه به اینکه میزان تولید پسماند و ضایعات با افزایش جمعیت بالا می‌رود باید هدف‌گذاری صحیحی در این حوزه انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در حوزه کشاورزی سالانه بالغ‌ بر ۲۰۰ هزار تن ضایعات سرشاخه‌های باغی تولید و دور ریخته می‌شود در حالی که می‌توان از این ضایعات و پسماندهای شهری ماده آلی تولید کرد.

وی گفت: بنابراین لازم است در این حوزه سرمایه‌گذاری دقیقی انجام شود چراکه موضوع ماده آلی خاک در کشور و چهارمحال و بختیاری یک ضرورت است.

پایان پیام/۶۸۰۴۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول