اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

۵۰۰ خدمت درمانی رایگان در روستای دولت‌آبادآقا ارائه شد

گروه جهادی سفیران سلامت استان قم با حضور سه روزه در روستای دولت آباد آقا، به ارائه بیش از ۵۰۰ خدمت پزشکی، دندانپزشکی و فرهنگی پرداخت.

۵۰۰ خدمت درمانی رایگان در روستای دولت‌آبادآقا ارائه شد

محمد درامامی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم عنوان کرد: گروه جهادی سفیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم همزمان با رزمایش جهادگران فاطمی۳ به مدت سه روز در روستای دولت آباد آقا بخش قمرود، در دو بخش فرهنگی و درمانی خدمات‌رسانی کردند.

مسئول گروه جهادی سفیران سلامت با بیان اینکه ۶۴ جهادگر در این اردو حضور داشتند، گفت: طی این سه روز ۳۵۰ خدمت دندانپزشکی شامل غربالگری، عصب‌کشی، ترمیم، جراحی، جرم‌ گیری، فیشورسیلانت و رادیوگرافی برای اهالی این روستا به صورت رایگان ارائه شد.

وی اضافه کرد: همچنین جهادگران در بخش پزشکی به ارائه ۱۳۰ خدمت همچون ویزیت پزشک عمومی، ویزیت متخصص مامایی، غربالگری فشار و قند خون، اهدای داروی رایگان پرداختند.

درامامی ضمن معرفی کارگاه‌های آموزشی خاطرنشان کرد: برپایی کارگاه‌های آموزش بهداشت و خودمراقبتی برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال، برپایی اتاق کودک و بازی، برپایی برنامه‌های متنوع فرهنگی برای اهالی روستای دولت آباد آقا و جهادگران از دیگر برنامه‌هایی بود که در این سه روز انجام شد.

وی با اشاره به برنامه‌های درون گروهی جهادگران گفت: هر شب در بخش فرهنگی مهمان اساتید مختلف بوده و برای اعضا گروه جهادی سفیران سلامت، مطالبی با موضوعات علمی و فرهنگی و اجتماعی تبیین شده است.

مسئول گروه جهادی سفیران سلامت با اشاره به برنامه‌های درون استانی و برون استانی این گروه، بیان کرد: گروه جهادی سفیران سلامت در طول سال برنامه‌های مختلفی برگزار‌ می‌کند؛ در ایام تابستان و عید نوروز اردو‌های جهادی برون استانی و بقیه ایام به طور سیار در دانشکده‌ها و مناطق هدف، اردوهای درون استانی برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: در یک سال اخیر گروه جهادی سفیران سلامت حدود ۲۲ اردو در مناطق مختلف شهر، روستا‌های اطراف استان، استان‌ ایلام، شهر مسجد سلیمان و اندیکا برگزار کرده که طی این اردو‌ها خدمات فرهنگی، پزشکی و دندانپزشکی برای هموطنان عزیزمان ارائه شده است.

در امامی در پایان اظهار کرد: منطقه هدف برای ارائه خدمات جهادی بر اساس محرومیت و ظرفیت روستاها انتخاب می‌شود تا نیازمند واقعی مورد حمایت جهادی قرار گیرد که در این اردو ما مهمان سه روزه روستا دولت آباد آقا بودیم.

پایان پیام/۷۸۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول