اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

اعزام فضانورد ایرانی به فضا با یک کپسول زیستی بومی

وزیر ارتباطات در صفحه ویراستی خود نوشته است، پرتاب کپسول زیستی ساخته شده توسط متخصصان کشور به فضا در راستای تحقق نقشه راه طرح اعزام فضانورد ایرانی در افق 1407 است.

اعزام فضانورد ایرانی به فضا با یک کپسول زیستی بومی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه ویراستی خود با انتشار کلیپی با هشتک خبر خوب نوشته است:

«در راستای اجرای سند ده ساله صنعت فضایی کشور، برنامه «زیست در فضا» احیا شده و به زودی ان شاءالله تست‌های زیرمداری نسل جدید «کپسول زیستی» کاملاً ایرانی انجام خواهد شد.
پرتاب این کپسول،در راستای تحقق نقشه راه طرح اعزام فضانورد ایرانی در افق 1407 است که توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است.»

 

گفتنی است، وزیر ارتباطات هفته گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در گفتگو با خبرگزاری فارس گفته است: به زودی تست‌های زیرمداری نسل جدید کپسول‌های زیستی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کشور انجام خواهیم داد؛ این اتفاق خواهد افتاد و ان‌شاءالله ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مسیر دستیابی به اهدافمان در زیست در فضا نزدیک می‌کند.

پیشتر نیز حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران همزمان با هفته جهانی فضا با اعلام این خبر که ایران به دنبال ساخت یک کپسول زیستی با قابلیت انتقال انسان به فضا، گفته بود: پس از یک دهه وقفه امسال با پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه زیست فضا، توسعه کپسول زیستی در دستور کار قرار گرفت؛ این کپسول قابلیت هدایت،کنترل و امکانات بیشتر برای نگهداری موجود زنده‌ را خواهد داشت.

پایان پیام/3819

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول