اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تشریح جزئیات برنامه‌های هفته پژوهش وزارت علوم

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم جزئیات برنامه‌های هفته پژوهش را تشریح کرد.

تشریح جزئیات برنامه‌های هفته پژوهش وزارت علوم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پیمان صالحی معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم در نشست خبری صبح امروز که در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، جزئیات برنامه‌های هفته پژوهش را تشریح کرد.

صالحی گفت: هفته پژوهش و فناوری از ۱۹ تا ۲۵ آذر برگزار می شود که شعار این هفته پژوهش و فناوری پیشروان رشد و تولید و مهار تورم خواهد بود.
وی افزود: از چند ماه قبل دستورالعمل هفته پژوهش توسط استانداران ابلاغ می شود که براین اساس امسال تجلیل از پژوهشگران در حوزه های مختلف برنامه ریزی شده است؛ هفته پژوهش و فناوری استانی از ۱۱ آذر آغاز شده و استاندار به عنوان ستاد هفته پژوهش و رئیس دانشگاه معین به عنوان دبیر استانی است و سه استان به عنوان استان های برتر در اختتامیه جشنواره پژوهش تجلیل خواهند شد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: نمایشگاه پژوهش و فناوری، زنگ پژوهش و فناوری، جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان را در این هفته خواهیم داشت.

صالحی افزود: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ۲۰ و ۲۱ آذر در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود که در این نمایشگاه ۲ هزار و ۵۸ فناوری ثبت شده است.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: در نمایشگاه امسال رونمایی‌هایی از دستاوردهای پژوهشی خواهیم داشت و ۳۴۱ نفر در قسمت پژوهشگران برای جشنواره پژوهش و فناوری معرفی شدند که برگزیدگان تجلیل می شوند.

وی در مورد پژوهشگران برگزیده، توضیح داد: از گروه آموزشی فنی و مهندسی ۱۱۸ نفر، علوم انسانی ۷۸ نفر، علوم پایه ۷۱ نفر، کشاورزی و منابع طبیعی ۴۱ نفر، هنر ۱۸ نفر، علوم پزشکی ۹ نفر و دامپزشکی ۶ نفر تقدیر می‌شوند.

به گفته معاون پژوهشی وزیر علوم؛ ۲۶۱ نفر از این پژوهشگران برگزیده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خدمت می‌کنند، ۵۵ نفر از آن‌ها در مراکز پژوهشی و ۲۵ نفر در دستگاه‌های اجرایی خدمت می‌کنند.

صالحی ادامه داد: همانند سال‌های گذشته پارک علم و فناوری گیلان برگزارکننده نمایشگاه فن‌بازار است و در آن محصولات پارک‌های علم و فناوری بر اساس سطوح آمادگی فناوری مورد داوری قرار می‌گیرند و ۲هزار و ۵۸ فناوری داوری می‌شوند.

معاون وزیر علوم گفت: وزارتخانه‌های صمت، کشاورزی، وزارت بهداشت، فرهنگ، آموزش و پرورش بیشترین همکاری را در حوزه پژوهش داشته‌اند.
وی در مورد نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار، گفت: این نمایشگاه در حدود ۱۰ هزار متر در مصلای امام خمینی برپا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تستا در کنار نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری نیز گفت: در نمایشگاه «تستا» که یک نمایشگاه تقاضامحور است، سازمان‌ها و نهادهای مختلف نیازهای خود را در این حوزه مطرح می‌کنند. نهادهای مالی و حامیان پژوهش و فناوری در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته ملی پژوهش و فناوری در مورد زنگ پژوهش هم عنوان کرد: برنامه زنگ پژوهش برای معرفی دانش‌آموزان برتر حوزه فناوری است که توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود. همچنین روز درهای باز دانشگاه را خواهیم داشت که دانش‌آموزان و مدارس از دانشگاه‌ها بازدید خواهند کرد.

صالحی در مورد نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت، گفت: این نشست در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار می‌شود که اهمیت ارتباط با نهادهای قانون‌گذار را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: جشنواره تقدیر در دانشگاه شهید بهشتی و جشنواره اندیشمندان آن و دانشمندان جوان در دانشگاه تهران می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول