اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دانش آموزان برخی مدارس ساوه فاقد کتاب درسی هستند

مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: با گذشت دو ماه و نیم از آغاز سال تحصیلی، اما متاسفانه برخی دانش آموزان فاقد کتاب درسی در برخی دروس هستند.

دانش آموزان برخی مدارس ساوه فاقد کتاب درسی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، اصغر قراخانلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: ثبت سفارش کتاب درسی دانش آموزان  از اردیبهشت ماه شروع شده و با آغاز سال تحصیلی توزیع آنان میان دانش‌آموزان  آغاز شده است.

وی با اشاره به این که با گذشت دو ماه و نیم از آغاز سال تحصیلی اما متاسفانه برخی دانش آموزان فاقد کتاب درسی در برخی دروس هستند؛ افزود: جا به جایی برخی کارشناسان توزیع در آموزش و پرورش استان و بکارگیری در سایر واحدها و نیز عدم توزیع از وزارتخانه و عدم ثبت نام دانش آموزان اتباع بیگانه در سامانه جهت دریافت کد برای ثبت کتاب دلیل این مسئله بوده است.

مدیر آموزش و پرورش ساوه با اشاره به این که ۵۰۰ هزار کتاب درسی در شهرستان ساوه توزیع می‌شود، ادامه داد: از این میزان یک هزار و ۵۰۰ کتاب هنوز تامین نشده که با رایزنی‌های انجام شده تا یک هفته آینده در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت که این کتاب‌ها مربوط به هنرستان‌ها است.

وی اظهار کرد: کتاب‌های درسی رشته‌های فنی وحرفه‌ای و کارودانش به دلیل اینکه ثبت نام دانش آموزان تا آخرین روزهای شهریور و تا اوایل مهرماه کامل نمی‌شود، هر سال با تاخیر تامین می‌شود.

قراخانلو ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش  بعد از  ثبت نام‌ها، ثبت سفارش برای تهیه و توزیع کتابهای درسی این بخش را انجام می‌دهد و به همین دلیل تقریبا همه ساله هنرستان‌ها در همه استان‌ها برای تامین کتاب‌های مورد نیاز خود با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به این که نیم درصد جمعیت دانش آموزی ساوه با عدم دریافت برخی  کتاب‌های درسی مواجه هستند، بیان کرد: این کمبود مربوط شهرستان ساوه نبوده و برخی از استان‌ها نیز با این مشکل مواجه بوده‌اند.


مدیر‌ آموزش و پرورش ساوه تصریح کرد: برای پیشگیری از چنین مشکلاتی بهتر است توزیع کتاب به بخش خصوصی واگذار شود تا آموزش و پرورش بهتر به مسائل مربوطه برسد.

قراخانلو با اشاره به این که تربیت و تزکیه در کنار  آموزش دانش آموزان  مورد توجه است، گفت: در این خصوص به فراخور مقاطع تحصیلی برنامه‌های متنوع و مختلفی به فراخور شرایط و مناسبت‌ها در سطح مدارس و یا سالن‌های اجتماع به منظور تقویت بصیرت و نهادینه کردن ارزش های ملی و دینی برگزار می‌شود. 

وی، برگزاری آیین صبحگاهی، یادواره شهدا، طرح دوست شهیدت کیه برای نخستین بار در ساوه و در آینده‌ای نزدیک بصورت کشوری با پایش در مدارس غیر دولتی با حضور مسوولان بلند پایه کشوری و.... را برنامه‌های آتی اعلام  کرد و با اشاره به این که رسالت اصلی خبرنگاران انتقال اطلاعات با صداقت و بر مبنای واقعیت است، گفت: انتظار می‌رود فعالان عرصه مجازی و خبر رسانی در انتقال اطلاعات به مردم، صداقت را در نظر گرفته و داده‌ها را دقیق و با منابع موثق به گوش  مردم رسانده و به نشر خبر بپردازند.

قراخانلو تصریح کرد: پیگیری مشکلات از سوی اصحاب رسانه در  رفع آنها و  ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش موثر است.

وی از راه اندازی ۵ مدرسه خیرساز در مهر ماه سال آینده تحصیلی خبر داد و گفت: ۱۲۰ کلاس درس به این شهرستان با مشارکت خیرین افزوده و گامی بلند در کاهش کلاس‌های درسی خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش ساوه بیان کرد: هم اکنون ۶۰ درصد کلاس ها با میانگین ۳۵ نفر دانش آموز  در کلاس در مدارس غیر دولتی حضور دارند که با مشارکت خیران می‌توان فضای بهتر و با تراکنش کمتری جهت علم آموزی دانش آموزان فراهم کرد.

وی با اشاره به نیاز ۶۰ مدرسه در شهرستان ساوه گفت: در این صورت شاهد مدارس تک شیفت خواهیم بود،علی رغم کمبود جدی معلم در ابتدای سال، هم اکنون  با جذب ۲۲۴ نفر معلم در مقاطع مختلف تحصیلی، کمبود معلم در هیچ مقطعی در این شهرستان وجود ندارد.

وی با اشاره به رشد جمعیت ساوه ناشی از مهاجر پذیری گفت: هم اکنون ۵۸ هزار دانش آموز در 
۲۹۴ مدرسه مشغول تحصیل هستند.
 
وی ضمن قدردانی از تمامی خیرین که بازوی آموزش و پرورش در احداث مدرسه و برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی  دانش آموزان هستند، گفت: صنعتگران می‌توانند  در انجام  مسوولیت اجتماعی خود در کنار آموزش و پرورش باشند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول