اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آلودگی هوا تا آخر هفته همچنان در اصفهان استمرار دارد

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: هواشناسی اصفهان به سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا، سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده‌های جوی هشدار نارنجی صادر کرد.

آلودگی هوا تا آخر هفته همچنان در اصفهان استمرار دارد

لیلا امینی، رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر تداوم پایداری جو تا اواخر وقت چهارشنبه بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس در این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق استان به صورت صاف گاهی کمی ابری، گاهی وزش باد ملایم پیش‌بینی می شود.

امینی بیان کرد: در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان شهر اصفهان آسمان غبارآلود، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌های جوی مورد انتظار است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: وزش باد در مناطق غربی در روز پنجشنبه نسبتاً شدید تا شدید خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تغییرات دما در ۲۴ ساعت آینده محسوس نخواهد بود، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۲۰ و کمینه فردا صبح منفی یک درجه و خوروبیابانک با ۲۷ و بویین میاندشت با منفی ۸ درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

صدور هشدار نارنجی از سوی هواشناسی اصفهان

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که از صبح فردا سه‌شنبه تا اواخر وقت پنجشنبه  ۱۶ آذر به سبب تداوم سکون جوی و افزایش انباشت غلظت آلاینده‌ها، وضعیت کیفی هوا در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلان‌شهر اصفهان در شرایط ناسالم خواهد بود.

در این هشدار آمده است که تا روز پنجشنبه افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی وجود دارد و در صورت رعایت نکردن و عدم کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان بر لزوم مدیریت منابع آلاینده از جمله کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی تاکید و توصیه کرده است که عموم شهروندان در این مدت تردد غیر ضرور را کاهش دهند و از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول