مقاله پیوست جناب آقای دکتر حسنی، قبلا در سالهای گذشته در کانال ایشان منتشر شده بود، که متناسب با برخی موضوعات اخیر با یادداشتی از ایشان، برای باز نشر ارسال شد. به دلیل اشتباه تحریریه پنجره، متن یادداشت اخیر آن در ابتدا ذکر نشد، و فقط مقاله قدیمی (پیوست) به صورت مقاله اصلی منتشر، که منجر به سوء برداشت شد. بدین لحاظ عذرخواهی می کنیم. تحریریه پنجره تربیت فارس.
محمد حسنی
کارشناس تعلیم و تربیت
تا کنون در خصوص عدالت جنسیتی در کتابهای درسی مواضع گوناگونی توسط مسئولین و کارشناسان نظام آموزشی اتخاذ و اعمال شده است. به گونه ای که چنین تصور می شود این زمینه محمل تصمیمات و اقدامات میلی و شخصی شده است در حالی با توجه به حساسیت های جامعه نسبت جنسیت، عرصه حساسی و پر چالشی محسوب می شود. شاهد هستیم هر از چند گاهی برخی مواضع، تصمیمات و اقدامات از سوی مسئولین و کارشناسان موج رسانه ای ایجاد می کند. مشکل به این بر میگردد که به هر حال ما تاکنون نتوانستهایم در حکمرانی تربیت مدرسهای چالش عدالت جنسیتی را حل و فصل کرده و به یک موضع نسبتا اجماعی در این خصوص برسیم. یادداشتی که پیوست شده است نتایج فشرده پژوهشی است که من آن را در پی مواضع آقای دکتر علی احمدی وزیر وقت آموزش و پرورش انجام داده ام. در این یادداشت یک رویکرد عدالت جنسیتی بومی شده مناسب کتابهای درسی بیان شدهاست. از آنجا که اخیرا چنین چالشی در رسانه ها مطرح شده است؛ باز نشر میشود.
مقاله را می توانید از پیوند زیر دریافت کنید:
انتهای پیام/
از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.