اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تأمین نشاط خانواده با ورود بانوان به ورزش

یک کارشناس تربیت بدنی در کرمانشاه از خانم‌ها به عنوان قلب خانه یاد کرد و گفت: سلامت فکری و جسمی بانوان زمینه‌ساز افزایش نشاط در خانواده است.

تأمین نشاط خانواده با ورود بانوان به ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، زندگی ماشینی سبب کم‌تحرکی، کمردرد، درد مفاصل و پوکی استخوان شده که نتایج بررسی‌های ورزشی در تعداد زیادی از بیماران ثابت کرده که ورزش درد مفاصل یعنی دردهای ناشی از آرتروز را کاهش می‌دهد.

با فعالیت ورزشی قدرت عضلانی افزایش، سفتی مفاصل کاهش و انعطاف‌پذیری بهبود می‌یابد همچنین از نظر خلقی هم اعتماد به نفس افزایش می‌یابد.

پزشکان معتقدند؛ ورزش کردن سبب تقویت عضلات اطراف مفاصل می‌شود و در نتیجه دردهای مفاصل کاهش می‌یابد، حرکات کششی قبل از هر ورزشی برای درمان درد مفاصل می‌تواند مفید باشد. برای تقویت مفاصل می‌توانید ورزش سبک مانند تمرین حرکات کششی در منزل، پیاده‌روی و شنا را انتخاب کرد. 

*زن، قلب خانواده

عمرانی، کارشناس تربیت بدنی و مربی ورزشی در این رابطه، گفت: فعالیت ورزشی خوب است، ورزش به سرزنده‌ و سرحال بودن و بالا رفتن اعتماد به نفس و ارتباط‌گیری اجتماعی خوب، کمک می‌کند.

وی با تأکید بر فعالیت ورزشی منظم، افزود: تمرینات منظم ورزشی فواید مشابهی مانند کاهش فشار خون و افزایش ظرفیت هوازی برای زنان و مردان دارد.

این کارشناس تربیت بدنی تصریح کرد: خانم‌ها برای حفظ سلامتی خود باید سه روز در هفته به فعالیت ورزشی مانند پیاده‌روی بپردازند. خانم‌ها با ورزش علاوه بر سلامتی، روح خود را جلا می‌دهند.

وی از خانم‌ها به‌عنوان قلب خانه یاد کرد و گفت: وقتی قلب خانه از نظر جسمی و روحی سالم باشد، مطمئنا نشاط و سلامتی را برای دیگر اعضای خانواده به‌همراه دارد.

عمرانی اضافه کرد: مادران با تغذیه سالم و داشتن ورزشی سبک با روحیه بالا می‌توانند زندگی خیلی خوبی را برای اعضای خانواده خود فراهم کنند، البته اعضای خانواده نیز باید برای حفظ سلامتی خود ورزش داشته باشند. 

این مربی ورزشی تصریح کرد: پوکی استخوان از جمله بیماری‌های است که بیشتر بین افراد میانسال به بالا شایع است که و زندگی به نوعی تحت تأثیر این بیماری قرار می‌گیرد، اما با انتخاب سبک زندگی درست در نوع تغذیه و داشتن فعالیت‌های بدنی می‌تواند سلامت استخوان‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد؛ وقتی شروع به ورزش می‌کنید فعالیت استخوان‌سازی افزایش می‌یابد و سبب افزایش تراکم استخوان می‌شود. مطمئنا با داشتن رژیم غذایی مناسب سرشار از ویتامین دی و کلسیم، فعالیت‌های ورزشی تأثیر دوچندانی بر پیشگیری از پوکی استخوان و افزایش سلامت استخوان خواهد داشت.

زانوها دو تا از بزرگ‌ترین مفاصل بدن هستند، پس جای تعجب ندارد که زانودرد به سراغ افراد به‌ویژه خانم‌ها بیاید. در بسیاری از موارد می‌شود زانو درد را در منزل از طریق تمرینات کششی و تقویتی درمان کرد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول