اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

۶۷ درصد گردش مالی شرکتهای خوزستان خارج از استان است

استاندار خوزستان گفت: ۶۷درصد گردش مالی شرکتهای استان خارج از استان و مرکز است در صورتی که اگر در استان بماند اشتغال‌زایی خوبی ایجاد خواهند کرد.

۶۷ درصد گردش مالی شرکتهای خوزستان خارج از استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان عصر امروز در  نشست شورای اداری خوزستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، در رابطه با سه طرح آب‌رسانی غدیر، کوثر و فدک اظهار کرد: طرح آبرسانی فدک از دریاچه سد کارون آغاز و تا ایذه ادامه دارد و در صورت تکمیل  ۳۳ کیلومتر باقی مانده شهرهای ایذه و نفت سفید و... از نعمت آب شرب بهرمنده می‌شوند.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام این طرح‌ها به پایداری آب می‌رسیم، افزود: از طرح آبرسانی کوثر نیز ۱۲ درصد دیگر باقی مانده است که در صورت تکمیل آب را به شهرهای هندیجان، امیدیه، رامشیر و.. می رساند.

استاندار خوزستان یادآور شد: بنا به دلایل مختلف بیشتر پروژه‌های خوزستان ملی است.

وی ادامه داد: لایروبی رودخانه‌ها به ویژه رودخانه اروند بسیار حائز اهمیت که امیدوار هستیم  برای حل این مساله با کشور عراق به توافق برسیم.

حسینی محراب گفت: درخواست بخش خصوصی بالا بردن سهیمه استان برای صنایع دستی است که تا کنون ۳۰ درصد آن محقق شده و امیدوار هستیم مابقی خوراک مورد نیاز کارگاه ها را تامین کنیم

وی تصریح کرد: در بحث رهاسازی آب از پشت سدها برای اینکه آب در سمت روستاها پیش روی نکند نیاز است که تقویت سازه‌ها انجام شود.

استاندار خوزستان همچنین گفت: برخی از سرمایه‌گذاران ما از شرکتهای فولاد دیگر یا بازار بورس اقدام به خرید و تامین مواد اولیه مورد نیاز خود می‌کنند و به دلیل  هزینه‌های حمل و نقل به استان مراجعه نمی‌کنند.

وی در خصوص طرح کمربندی اهواز نیز گفت: اگر این طرح انجام شود بسیاری مشکلات ما حل می‌شود و نیاز است که وزارت راه مجدانه در این طرح ورود کند.

استاندار خوزستان یادآور شد: امیدوایم برای حل مشکل مالی مترو از فایناس استفاده شود تا ظرف یکسال و نیم آینده شاهده بهره برداری از فاز اول قطار شهری اهواز باشیم.

وی افزود: در حال حاضر ۲ هزار روستا با عوارض الایندگی آسفالت و رونق پیدا کرد و رضایت مندی خوبی در روستاها ایجاد شده‌ است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در اربعین همه مدیران دستگاه‌ها پای کار بودند اما چند جاده اصلی از قبیل، جاده اهواز خرمشهر، اهواز_ سوسنگرد_ چذابه و عبدالخان و چذابه داریم که باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مشکل تعریض جاده‌ها و بهسازی آنها حل شود.

وی همچنین بیان کرد: ۶۷درصد گردش مالی شرکتهای استان خارج از استان و مرکز است در صورتی که اگر در استان بماند اشتغال‌زایی خوبی ایجاد خواهند کرد.

پایان پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول