اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

احداث 14 هزار متر مربع کلاس درس در مناطق محروم و حمایت از کودکان طیف اتیسم

مدیر ارتباطات و توسعه برند هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد از ساخت 14 هزار متر مربع کلاس درس در روستاهای جزیره قشم، شهرستان هویزه و استان اردبیل با همت این شرکت و سهامدارانش خبر داد.

احداث 14 هزار متر مربع کلاس درس در مناطق محروم و حمایت از کودکان طیف اتیسم

سیدحسین قوامی با اعلام اینکه بخش مهمی از فعالیت‌های ما در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش آموزش متمرکز شده است، گفت: نخستین مدرسه در زمینی به مساحت 6000 و زیربنای آموزشی 1200 متر مربع در روستای زینبی قشم و در مجاورت پالایشگاه نفت سنگین پاسارگاد به صورت کاملا هوشمند و مجهز به تجهیزات کمک آموزشی، کامپیوتر، ویدئو پروژکتور و...ساخته شد که از مهرماه سال گذشته 450 دانش‌آموز دختر و پسر طی دو شیفت در مقطع ابتدایی در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: مدرسه دیگر با ابعاد و نقشه مشابه در روستای بیت علومی شهرستان هویزه و در مجاورت میدان نفتی سپهر و جفیر احداث شده است که دانش‌آموزان در 2 مقطع متوسطه و کار و دانش در آن تحصیل می‌کنند.

قوامی با اشاره به اینکه در هر منطقه‌ای که قرار است با رویکرد مسئولیت‌های اجتماعی وارد شویم، ابتدا مطالعات اجتماعی و نیازسنجی جامعی انجام می شود، اظهار کرد: در بررسی‌های صورت گرفته در شهرستان هویزه با توجه به نیاز منطقه به نیروی کار متخصص و مهارت‌محور و فقدان برخی از تخصص‌ها درمنطقه، مقرر شد دانش‌آموزان در دو مقطع متوسطه و کار و دانش مشغول به تحصیل شوند.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به نیاز شرکت‌های مستقر در منطقه به رشته ابزار دقیق و فقدان نیروی متخصص بومی و با عنایت به اینکه ابزارهای آموزشی این رشته جزو گران‌ترین تجهیزات کارگاهی است و مرکزی برای آموزش این مهارت در منطقه وجود نداشت، لذا طی هماهنگی با مدیران آموزش و پرورش هویزه، مجوز راه‌اندازی اولین مدرسه کار و دانش رشته ابزار دقیق در منطقه اخذ شد تا با مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش‌آموزان بومی، مهارت‌های رشته ابزار دقیق آموزش داده شود و فارغ‌التحصیلان مدرسه این شانس را داشته باشند که به محض فراغت از تحصیل وارد بازار کار شوند.

قوامی تصریح کرد: برای دبیرستان پاسارگاد روستای بیت علومی شهرستان هویزه تاکنون حدود 90 نفر ثبت‌نام و آغاز به تحصیل کرده‌اند که مراسم افتتاح رسمی آن به زودی برگزار می‌شود.

گروه گسترش انرژی پاسارگاد مدارسی کاملا مجهز و با امکانات آموزشی کامل می‌سازد

مدیر ارتباطات و توسعه برند شرکت گسترش انرژی پاسارگاد با بیان اینکه هدف مدیران ارشد شرکت به معنای واقعی ساخت مدرسه انسان‎ساز است و صرفا ساختمان‌سازی مدنظر نیست، گفت: هر 2 مدرسه ساخته شده از سوی این شرکت مجهز به امکانات جانبی همانند سالن اجتماعات، کارگاه، کتابخانه، آزمایشگاه و زمین ورزشی هستند که برای مدرسه قشم یک زمین فوتبال با چمن مصنوعی و برای مدرسه هویزه یک زمین بسکتبال طراحی و ساخته شده است.

قوامی در خصوص ساخت فضای آموزشی در اردبیل نیز گفت که شرکت در حال ساخت دارالفنون اردبیل به مساحت11هزار متر مربع است که دختران و پسران می‎توانند در تمام مقاطع به تحصیل بپردازند که درآینده اخبار آن منتشر می‌شود.

وی با تاکید بر تداوم حمایت پس از ساخت هر مدرسه و فضای آموزشی افزود: بر اساس استراتژی و سیاست‌های شرکت، به غیر از مدرسه‌سازی در حوزه مدرسه یاری نیز حضور جدی داریم. به عنوان مثال بعد از ساخت مدرسه در قشم به کمک یک تیم آموزشی حرفه‌ای و متخصص، نه تنها معلمان و کادر آموزشی آن مدرسه بلکه کلیه معلمان مقطع ابتدایی جزیره قشم طی دوره‌های آموزشی متعددی با آخرین شیوه‌های تدریس آشنا شدند تا با سبک و سیاقی متفاوت از سایر مدارس به دانش‌آموزان آموزش دهند.

تربیت مهندسان و متخصصان آینده

قوامی یکی از رویکردهای مهم شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در مدرسه سازی را تربیت مهندس و متخصص در همان مدارس عنوان و کرد و گفت: سیاست مجموعه ما بر این است که به نوعی دانش‌آموزان خود را بورسیه کند، بدین طریق که از همین مدارس ساخته شده افراد متخصص و مهندسان آینده پرورش یابند و در آینده در پروژه‌ها از همین نیروها و دانش‌آموزان استفاده شود.

راه اندازی مراکز و خانه های اتیسم در تهران

قوامی در ادامه این گفتگو به فعالیت‌های شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در زمینه حمایت از بیماران اتیسم نیز اشاره کرد و گفت: طی چند سال اخیر شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در راستای حمایت ازکودکان مبتلا به اتیسم و با همکاری انجمن اتیسم ایران، 150 کودک 3 تا 7 سال دارای اختلال اتیسم را در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان تحت پوشش و حمایت قرار داده است و زمینه توانبخشی آن‌ها را در بخش‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی، بازی درمانی و... قرار داده است که برخی از کودکان تحت پوشش پس از گذراندن دوره‌های توانبخشی توانسته‌اند با خروج از طیف اتیسم وارد مدارس معمولی شوند.

نقاشی‌هایی که امید آفریدند

وی ایجاد مراکز توانبخشی برای کودکان طیف اتیسم را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و ادامه داد:

با ابتکاری که در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران و در محل غرفه شرکت گسترش انرژی پاسارگاد انجام شد، تابلوهایی با نفت میدان سپهر و جفیر نقاشی شده و توسط شرکت‌های دانا انرژی، ول سرویس ایران، فاتح صنعت، هوایار و شهر کاتالیست به نفع کودکان طیف اتیسم خریداری و در این امر خیر مبلغ 14 میلیارد و550 میلیون تومان جمع‌آوری شد که زمینه ایجاد مراکز جدید توانبخشی را فراهم کرد.

وی افزود: با مشارکت انجمن اتیسم ایران، در محله نیروی هوایی تهران برای نگهداری از کودکان 2 تا 7 ساله یک خانه اتیسم به نام خانه امید 4 تجهیز شد و دهم تیرماه آغاز به کار کرد. همچنین هشتم آذرماه نیز خانه امید 5 در منطقه 19 تهران افتتاح شد که امکان خدمت رسانی به اهالی کمتر برخوردار مناطق  18 و 19 تهران و همچنین نسیم‌شهر، نعمت‌آباد و رباط کریم را داراست.

احداث نخستین مرکز جامع اتیسم ایران

مدیر ارتباطات و توسعه برند شرکت گسترش انرژی پاسارگاد همچنین از ساخت و راه‌اندازی نخستین مرکز جامع اتیسم ایران در اتوبان تهران-کرج خبر داد و گفت: ساخت تنها مرکز جامع اتیسم ایران در اتوبان تهران-کرج که بتواند خدمات جامعی به افراد دارای اختلال اتیسم ارائه دهد، رویای بسیار شیرینی است که مراحل مقدماتی آن در حال انجام است و امیدواریم با رفع موانع و مشکالت به سرانجام برسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کاشت 5 هزار اصله درخت حرا در ضلع شمالی جزیره قشم، اهدای لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان و آبرسانی به برخی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان، اهدای تجهیزاتپزشکی و درمانی، حمایت از برخی از گونه‌های در حال انقراض و ... از دیگر اقداماتی است که همسو با مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد انجام شده است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول