اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ساماندهی جمع‌آوری زباله در شهرستان گرمه ضروری است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمه گفت: به دلیل مسائل بهداشتی ضروریست دستگاه‌های مربوطه ساماندهی بهتری در جمع‌آوری زباله‌ها و محل دفن زباله‌ها داشته باشند.

ساماندهی جمع‌آوری زباله در شهرستان گرمه ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمه، ظهر امروز مریم رازقی رئیس شبکه بهداشت و درمان گرمه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گرمه، اظهار کرد: دفن بهداشتی زباله‌ها از تجمع حیوانات ولگرد و انتشار آلودگی جلوگیری می‌کند و ضروریست دستگاه‌های مربوطه ساماندهی بهتری در جمع آوری زباله‌ها و محل دفن زباله‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون، گفت: با توجه به اینکه علت اصلی مرگ و میر در سطح شهرستان و کشور بیماری‌های غیر واگیر است و علت بسیاری از بیماری‌ها فشارخون بالا و دیابت است که متاسفانه با توجه به روند شروع تدریجی  و بدون علامت و خاموش سبب آسیب های غیرقابل برگشت به اعضای بدن (سکته مغزی_قلبی ، سرطان، مشکلات کلیوی و دیالیز، مشکلات ریوی و .... ) می‌رساند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گرمه افزود: متاسفانه افراد بالای ۱۸ سال هم در معرض فشارخون بالا و دیابت هستند که اگر به موقع تشخیص داده نشود و اقدامات درمانی صورت نگیرد، آسیب‌های جبران ناپذیر و حتی مرگ را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: طرح پویش ملی (غربالگری دیابت و فشار خون) فرصت مناسبی برای تمامی افراد بالای ۱۸ سال است که به صورت کاملا رایگان با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی محل سکونت، از این خدمات بهره مند شوند‌.

رازقی تصریح کرد: تهیه دستگاه فشار سنج برای تمام ادارات از الزامات است که از این طریق پرسنل شاغل در ادارات به صورت دوره‌ای می‌توانند از وضعیت سلامت خود مطلع باشند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول