اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ایران از ترانزیت هر خودرو چقدر درآمد دارد؟

به ازای ورود هر خودرو ترانزیتی از مرز دریایی و خروج از مرز زمینی کشور 240 دلار درآمد نصیب کشور می‌شود.

ایران از ترانزیت هر خودرو چقدر درآمد دارد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مردمی که به شهرستان بندرلنگه در غرب استان هرمزگان سفر کرده باشند، حتما شاهد تردد پرشمار تریلرهایی با خودروهای مختلف خارجی هستند که از کشورمان ترانزیت می شوند. این خودروها عمدتا از بندرلنگه وارد کشور می شوند و با انتقال به شمال کشورمان، به سمت کشورهای حوزه قفقاز ترانزیت می شوند.

در حقیقت موقعیت منحصربفرد ایران در جغرافیای منطقه و همجواری با خلیج فارس سبب شده تا ایران کانون ترانزیت کالا در منطقه باشد و بسیاری از کشورهای شمالی ایران از طریق کشورمان به دریا راه یابند.

مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در این باره می گوید: سال گذشته 158 هزار خودرو از بندر لنگه ترانزیت شده است که به ازای ورود هر خودرو ترانزیتی از مرز دریایی و خروج از مرز زمینی کشور 240 دلار درآمد نصیب کشور شده است. حدود 38 میلیون دلار از این محل نصیب کشور شده است.

بنابر اعلام سازمان بنادر، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور حدود 215 میلیون تن بوده است که حدود نیمی از آن از بنادر هرمزگان صورت می گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول