اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

سردار فدوی: اطلاعات درباره صحت شهادت احمد متوسلیان و امام موسی کافی نیست

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:قسمت اعظمی از شهدای ما که گمنام بودند، شناسایی شدند ولی هنوز اطلاعات موجود در راستای صحت شهادت این بزرگواران کافی نیست.

سردار فدوی: اطلاعات درباره صحت شهادت احمد متوسلیان و  امام موسی کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در جلسه پرسش‌وپاسخ با دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پاسخ به سوال از روشن شدن وضعیت وضعیت حاج احمد متوسلیان و امام موسی صدر اظهار کرد: قسمت اعظمی از شهدای ما که گمنام بودند، شناسایی شدند ولی هنوز اطلاعات موجود در راستای صحت شهادت این بزرگواران کافی نیست.

متوسلیان فرمانده نیروهای اعزامی ایران به لبنان و سوریه بود که در تیر سال ۶۱ توسط نیروهای نزدیک به اسرائیل ربوده شد و پس از گذشت ۴۱ سال هنوز اطلاع دقیقی از سرنوشت وی اعلام نشده است.

فروردین امسال سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه بیان کرد: از سخنان فرمانده کل سپاه در تجلیل و تمجید از شخصیت «جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان» و نقش پیشتازانه او در گشودن راه فتح قدس و مسیر آزادی قدس شریف و رهایی مردم مظلوم فلسطین از یوغ سلطه و ستم اشغالگران صهیونیست و حامیان آن ها که در دیدار با خانواده معظم ایشان انجام پذیرفته است؛ برداشت ناصواب شده و برخی اشخاص و رسانه ها تلقی شهادت قطعی حاج احمد متوسلیان را داشته اند. 

وی افزود: برای تنویر افکار عمومی اعلام می شود در وضعیت جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان و سرنوشت قطعی ایشان تاکنون تغییری حاصل نشده است و پرونده وی و همراهان «کاظم اخوان، تقی رستگار مقدم و سید محسن موسوی» که در ۱۴ تیر ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه «باره» لبنان توسط نیروهای فالانژ ربوده شده اند، همچنان مفتوح و توسط مراجع سیاسی و حقوقی کشور در حال پیگیری است.

همچنین امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و حزب «حرکة أمل» (جنبش أمل) به همراه محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) در نهم شهریور سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۸) در لیبی ناپدید شد.

 بسیاری گزارش‌ها حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، ولی گزارش‌هایی نیز در دست است که او کشته نشده و در زندان‌های لیبی بوده است. پس از سقوط معمر قذافی نیز هیچ گزارش رسمی جدیدی از وضعیت او به دست نیامد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول