اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

افزایش ۲۴ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و غذایی در ۸ ماه امسال

مدیرکل دفتر پایش و توسعه بازار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: امسال صادرات از لحاظ وزنی ۱۱ درصد و از لحاظ ارزش ۲۴ درصد رشد داشته است.

افزایش ۲۴ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و غذایی در ۸ ماه امسال

به گزارش خبرگزاری فارس، سید روح اله لطیفی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه پنج میلیون و ۱۷۳ هزار تن محصولات شیلاتی، دامی، کشاورزی و غذایی به ارزش سه میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۹۰۲ هزار دلار از کشورمان صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۱ درصد و از لحاظ ارزش ۲۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر پایش و توسعه بازار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود : صادرات شبکه تعاونی های روستایی با وجود سهم بالا در تولید این محصولات ناچیز است که به دنبال حذف واسطه ها در صادرات و اتصال تولید به بازارهای هدف صادراتی از طریق تعاونی های روستایی هستیم که در این زمینه تعاونی ها و تشکل های روستایی در استان های مرزی علاوه بر فروش محصولات خود دروازه و ویترین فروش محصولات سایر استان ها به کشورهای همسایه باشند.

وی گفت: به واسطه صادرات ۹۴ درصدی محصولات دامی، شیلاتی کشاورزی و غذایی به کشورهای همسایه، تعاونی های روستایی با ورود به عرصه صادرات در مرزهای خروجی می توانند در توسعه استان و تولید ثروت برای روستاییان با حذف واسطه ها نقش سازنده ای ایفا کنند.

لطیفی تاکید کرد: آموزش تعاونی ها با همکاری اتاق های بازرگانی، توانمند سازی آنها و نگاه اقتصادی به تشکل ها و رفع موانع تجاری بر اساس سند چشم انداز مصوب سازمان و برنامه راهبردی توسعه صادرات و تعامل با دست اندرکاران حوزه تجارت خارجی در دستور کار قرار دارد تا سهم صادرات تعاونی های روستایی و کشاورزی به حد مطلوب نزدیک شود و حتی در بازارهای هدف نیز به عنوان تعیین کننده و تامین کننده با شبکه تامین گسترده خود، نقش آفرینی کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول