اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پرهیز از دوقطبی‌سازی کاذب، از اولیت‌های انتخابات است

امام جمعه پردیس گفت: باید از دوقطبی‌های کاذب در انتخابات پرهیز کرد تا چهار راهبرد اصلی انتخابات یعنی «مشارکت»، «سلامت»، «امنیت» و «رقابت» محقق شود.

پرهیز از دوقطبی‌سازی کاذب، از اولیت‌های انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی‌ امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس، که در مسجد الغدیر فاز۴ و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، ضمن دعوت حضار به تقوای الهی و با بیان اینکه الگوی فاطمی(س) عفاف و حجاب بوده و حجاب رمز حضور موفق بانوان در جامعه است، اظهار کرد: درس عملی را از حضرت فاطمه(س) می‌آموزیم که عفاف و حجاب برای حضرت آن‌چنان مهم بوده که از حجاب برتر «چادر» استفاده می‌کردند و فاطمه زهرا(س)، تمام نسخه انسانیت و تمام حقیقت انسان است. 

وی با بیان اینکه جنگ شناختی، قوی ترین ابزار دشمنان کشور است، گفت: دشمن در جنگ شناختی، قوه شناخت عموم مردم و نخبگان جامعه را با تغییر هنجارها، ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و رفتار‌ها از طریق مدیریت ادراک و برداشت، مورد هدف قرار می‌دهد که این نوع جنگ از جنگ روانی، تکامل یافته‌تر، پیشرفته‌تر، عمیق‌تر و وسیع‌تر است و باید در این حوزه قوی‌تر عمل کنیم.

امام جمعه پردیس انتخابات را تراز دانسته و پرهیز از دوقطبی‌سازی کاذب را از اولیت‌های برگزاری انتخابات عنوان و اذعان کرد: دوقطبی‌سازی صادق، حقیقی و حق می‌تواند رقابت‌های انتخاباتی را جذاب کرده و فضا را برای مشارکت حداکثری فراهم آورد و با این دوقطبی‌سازی حق و باطل، استضعاف و استکبار مشخص می شوند.

حجت الاسلام حسینی افزود: باید از دوقطبی‌های کاذب پرهیز کرد تا چهار راهبرد اصلی انتخابات یعنی «مشارکت»، «سلامت»، «امنیت» و «رقابت» محقق شود.

وی با اشاره به وضعیت حجاب در اماکن عمومی و دولتی پردیس، عنوان کرد: برخی مسوولان و افراد به وضعیت حجاب کمتر توجه می کنند اما باید حواسمان را به مسائل دینی بیشتر کنیم و به راحتی از کنار آن نگذرید و تذکرات را هرجا هستیم بدهیم و فقط  تذکر داده و رد شوید زیرا ما نباید بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اجرای 6 کلان پروژه دولت سیزدهم ابراز کرد: این پروژه‌ها شامل به‌روز‌رسانی طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها، تلاش برای بهبود اوضاع نابسامان مسکن، مولد‌سازی دارایی‌های دولت، اصلاح ساختار مالیاتی و غیره بوده که قابل تقدیر است.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه آبرو، هوش و حواسی برای رژیم صهیونیستی نمانده، تاکید کرد: صهیونیست‌هایی که مدعی دمکراسی اول خاورمیانه هستند در برابر افکار عمومی جهان که این روزها بیدار هم شده، خلع سلاح شده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه دولت و دستگاه قضا باید با مدیران متخلف دولتی بدون ملاحظه و اغماض برخورد، محاکمه و مجازات کنند، تاکید کرد: کشف یک‌بار دیگر خبر فسادی بزرگ، جامعه را تحت‌تأثیر خود قرار داد. مبلغ هنگفت ۳ میلیارد دلار هر ذهنی را معطوف به‌خود می‌کند.

امام جمعه پردیس ادامه داد: این سوال طرح می شود که مگر نیاز کشور در حوزه چای چقدر است که تنها سهم یک شرکت این میزان تخصیص ارز باشد، اما فساد کم یا زیادش در شان نظام اسلامی نیست و تبعات منفی آن که کاهش اعتماد عمومی وسرمایه اجتماعی نظام بیشتر است.

وی اضافه کرد: مردم ماجرای واردات 13 هزار کیلوگرم سنگ پا با ارز دولتی را در گذشته فراموش نکردند و برخی امروز نقش دایه دلسوز تر از مادر را ایفا می کنند، باید این موارد کشف فساد و قطع ید سارقان بیت‌المال از گذشته تا حال جز اولویت باشد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: از دولت انقلابی سیزدهم انتظار می رود ابتدا باعبرت آموزی از این اتفاق تلخ و سیاه، جلوی نفوذ فساد در گلوگاه‌های دیگر را گرفته و در ادامه درخصوص فساد رخ داده با شفافیت لازم، آن  مقدار از قصورها و تقصیرهای مدیران دولت سیزدهم را مشخص کند.

امام جمعه پردیس افزود: امیدواریم قوه قضاییه نیز با سرعت و دقت لازم پرونده مزبور را بررسی و عاملان و مسببان و مباشران این فساد کم نظیر، از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ را محاکمه و متناسب با قانون و شرع آنان را به اشدّ مجازات برساند.

وی با اشاره به برپایی تریبون مطالبه‌گری در نماز جمعه و پیگیری‌های لازم توسط مسئولین انقلابی، عنوان کرد: از اقدام بسیار خوب بخش رسانه‌ای ستاد نماز جمعه شهرستان پردیس برای اجرای طرح «جمعه‌های مطالبه‌گری» و اینکه بستری را فراهم کردند تا مردم عزیز مشکلاتشان را بیان و به سمع و نظر مسئولان برسانند تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: از مسوولانی که این مطالبه‌گری را دلسوزانه و متعهدانه پیگیری می‌کنند تا مطالبات مردم به‌نحو مطلوب پاسخ داده شود نیز تشکر می‌کنیم و از مسئولان مرتبط دیگری که هنوز هیچ اعتنایی به این مطالبات مردم نداشته‌اند و هنوز این مشکلات باقی‌مانده است استدعا داریم که به میدان آمده و مطالبات مردم را شنیده و اقدام لازم را انجام دهند.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول