اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید رئیس جمهور کنیا بر گسترش مناسبات با ایران

رئیس جمهور کنیا در مراسم دریافت استوارنامه علی غلام‌پور سفیر جدید ایران در نایروبی، بر گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

تأکید رئیس جمهور کنیا بر گسترش مناسبات با ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی غلام‌پور سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران  در کنیا در دیدار با  ویلیام ساموئی روتو رئیس جمهور کنیا در کاخ ریاست جمهوری این کشور استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

در این دیدار، رئیس جمهور کنیا ضمن خوشامدگویی به سفیر جدید ایران در آغاز مأموریتش، بر گسترش و تقویت فزاینده مناسبات با جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد فرصت‌های بیشتر تجاری، سرمایه گذاری و توسعه‌ای تأکید کرد.

رئیس جمهور کنیا هم در این دیدار با مثبت خواندن نتایج سفر اخیر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به کنیا و توافق‌های به عمل آمده در جریان این سفر، بر اجرای توافقات طرفین تأکید کرد.

علی غلام‌پور سفیر ایران در کنیا، پس از تقدیم استوارنامه خود ضمن ابلاغ سلام گرم و صمیمانه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به همتای کنیایی، ابراز امیدواری کرد در دوره پیش رو شاهد توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشیم.

غلام پور پیش از این در سمت‌های رئیس اداره توسعه و نهادهای مالی و تجاری بین‌المللی وزارت امور خارجه، معاون نماینده دائم ایران نزد کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ)، نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه و عضو هیأت مدیره صندوق جهانی تغییر آب و هوایی، خدمت کرده است. جعفر برمکی پیش از غلام‌پور عهده‌دار سفارت ایران در نایروبی بود.

سفیر جدید ایران در نایروبی پیش از این هم در  ملاقات با مسؤول تشریفات دولت کنیا رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرده بود. وی در آن دیدار نیز ابراز امیدواری کرده بود که با اراده مقامات، مناسبات بین دو کشور دوست، گسترش یابد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول