اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تخریب ۲۵۳کوخه زنده‌گیری پرندگان شکاری در بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از تخریب ۲۵۳کوخه زنده‌گیری پرندگان در استان بوشهر خبر داد.

تخریب ۲۵۳کوخه زنده‌گیری پرندگان شکاری در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالرحمن مرادزاده مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در رابطه با این خبر، اظهار داشت: با پایان یافتن فصل کوخه‌نشینی و عملیات مبارزه با صید غیرقانونی پرندگان شکاری که از ابتدای مهرماه در بیشتر شهرهای این استان آغاز شده بود، با حضور و تلاش پرسنل یگان حفاظت محیط‌زیست استان تعداد  ۲۵۳ کوخه تخریب و ۵۳۶ تور زنده‌گیری و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

وی افزود: یگان حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر امسال پیش از آغاز مهرماه با آماده‌سازی ناوگان خودرویی و موتوری، خود را برای حضور مستمر در مناطق هدف کوخه‌نشینان و شکارچیان متخلف مهیا کرد تا با صید و قاچاق پرندگان شکاری مقابله کند.

مرادزاده بیان کرد: در پایان بیش از دوماه فعالیت برای مبارزه با کوخه نشینی و نا امن نمودن مناطق طبیعی استان، ۷۸۰نفر روز ماموریت از سوی نیروهای یگان حفاظت این استان انجام شد که در نتیجه ۱۳متخلف کوخه نشینی دستگیر و ۶۲نفر نیز در حین این گشت‌ها متواری شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: به دنبال این اقدامات امسال ۳۳بهله دلیجه و ۲۴۲قطعه قمری و دیگر پرنده‌ها از این کوخه‌ها کشف و در دامان طبیعت رها سازی شدند.

 وی افزود: همشهریان گرامی و دوستداران طبیعت می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارشات خود را به نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع دهند.

سید احسان موسوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به همکاری خوب دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان بوشهر جهت مقابله با قاچاقچیان پرندگان شکاری، گفت: تاکنون سه باند قاچاق پرندگان شکاری مورد ضربه قرار گرفته که تعداد ۱۰بهله شاهین ، ۶بهله بالابان و ۶قطعه هوبره کشف و ضبط و تعداد پنج متخلف نیز دستگیر که ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر اظهار کرد: این پرنده‌های شکاری در معرض خطر انقراض پس از طی مسیری طولانی به استان بوشهر مهاجرت می‌کنند و شایسته است که مهمان‌پذیری شایسته‌ای از آنها داشته باشیم.

موسوی افزود: قانونگذار قوانین سختی برای مقابله با این تخلف در نظر گرفته و بر اساس قوانین شکاروصید سه سال حبس و بر اساس مصوبه شماره ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط‌زیست، متخلفان برای شکار هر بهله شاهین، بحری و بالابان ۲۰۰ میلیون تومان و برای شکار هوبره ۳۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند.

شایان ذکر است که کوخه‌نشینی حقه‌ای است که شکارچیان غیرقانونی برای زنده‌گیری پرندگان شکاری و قاچاق آنها به کشورهای حوزه خلیج‌فارس به‌کار می‌گیرند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول