اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

ضرورت مواجهه مناسب معلمان با پرسشگری دانش‌آموزان

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: هنر مواجه شدن با پرسشگری دانش‌آموزان اهمیت دارد، مواجه مناسب معلم و دبیر با پرسشگری دانش‌آموزان باید مورد توجه باشد.

ضرورت مواجهه مناسب معلمان با پرسشگری دانش‌آموزان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی امروز یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ در مراسم بزرگداشت روز پژوهش اظهار کرد:  آموزش و پرورش عمومی به معنای فراهم کردن فرصت‌هایی برای یادگیری یک مهارت زندگی شایسته است، براین اساس هر دانش‌آموز باید یک زیست شایسته انسانی، مهارت زندگی و شایستگی‌های پایه را بداند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید اهل پرسش و تأمل باشند، گفت: هنر مواجه شدن با پرسشگری دانش‌آموزان اهمیت دارد، مواجه مناسب معلم و دبیر با پرسشگری دانش‌آموزان باید مورد توجه باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان کرد: تجربه‌ورزی هم در این راستا اهمیت بسیاری دارد، دانش‌آموزان باید این فرصت را داشته باشند که هر آنچه را  می‌خواهند بدانند،  تجربه کنند. حس جست‌‌وجو  کردن و به دنبال حقیقت بودن اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: حتی شنیده‌ایم برخی معلمان در کلاس درس همراه دانش‌آموزان خطاهای هوش مصنوعی را به سنجش می‌گذارند. پرسشگری و جست‌وجوگری نوعی روحیه است و به مرور تقویت می‌شود و معلمی که چنین روحیه‌ای را در خود نهادینه کند موجب رشد این روحیه در دانش‌آموزان می‌شود.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول