اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

در تهران با دوستامون کجا بریم؟

تهران، پایتخت ایران و بزرگترین شهر خاورمیانه است که صدها مکان تفریحی متنوع را در خود جای داده است.

در تهران با دوستامون کجا بریم؟

آیا می‌خواهید با دوستانتان یک روز خاطره‌انگیز و خاصی را در تهران تجربه کنید؟ تهران، پایتخت ایران و بزرگترین شهر خاورمیانه است که صدها مکان تفریحی متنوع را در خود جای داده است. آیا به این فکر کرده‌اید که برای تفریح و گردش در شهر پرهیاهوی تهران از کجا شروع کنید؟

در بین شلوغی و ترافیک سنگین شهر، یک هتل آرامبخش و شیکی مانند هتل کوثر تهران، می‌تواند ایده‌ای عالی برای شروع یک تجربه به یادماندنی باشد. این هتل لوکس در قلب پایتخت واقع شده و دسترسی آسانی به جاهای دیدنی و اماکن تفریحی تهران دارد. می‌توانید از این هتل به همراه دوستان خود به خیابان‌های مهم شهر سر بزنید و بعد از یک روز پرماجرا، در هتل کوثر استراحت کنید. 

اماکن تفریحی تهران

در تهران با دوستامون کجا بریم؟ شاید این سوأل بسیاری از کسانی باشد که به تهران سفر می‌کنند. همانطور که گفتیم، تنوع اماکن دیدنی پایتخت بسیار گسترده است. گاهی اوقات انتخاب یک مکان مناسب برای سرگرمی، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. ما در این مقاله، ضمن معرفی چند مورد از جاهای دیدنی و مهم پایتخت، به بررسی هر کدام از آن‌‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا بهترین جاهای تفریحی تهران را کشف کنید.

بام تهران

اگر در پاسخ به سوأل با دوستامون کجا بریم؟ سردرگم هستید و نمی‌دانید از کدام نقطه تهران دیدن کنید، ما پیشنهاد جذابی برای شما داریم. اگر اماکن مرتفع مورد علاقه شما و دوستانتان است، بام تهران گزینه‌ای عالی خواهد بود.

بام تهران، یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که در بلندترین نقطه پایتخت واقع شده است. در این مکان، می‌توانید از دیدن شهر با چشم‌اندازی متفاوت لذت ببرید. نور خانه‌ها و چراغ اتوبان‌ها و خیابان‌ها، ترکیب فوق‌العاده‌‌ای را به وجود می‌آورند که دوست دارید ساعت‌ها بنشینید و این منظره را تماشا کنید.

در سال ۱۳۹۴ که امکانات جدیدی مانند سورتمه و مینی‌باس‌ها به بام تهران افزوده شد، به عنوان مکانی برای تفریح و گردش شما شناخته شد. این بام از دو بخش اصلی تشکیل شده است. یک بخش سرپوشیده که شامل موزه‌ها، کافه‌ها، سینما و فروشگاه می‌شود و بخش روباز که عبارت است از پارک، آبنما، استخر و تله کابین.

اگر دوست دارید در بام تهران، تفریحات مهیج انجام دهید، می‌توانید از کابل آویزانی که بین دو کوه کشیده شده، استفاده کنید و احساس پرواز را تجربه کنید. بر بلندای بام نیز، می‌توانید به همراه دوستان خود ساعت‌ها به تماشای غروب دل‌انگیز آفتاب بنشینید و لذت ببرید.

پیست اسکی شمشک

در زمستان تهران با دوستامون کجا بریم؟ اگر به دنبال پاسخ این سوأل هستید، پیست اسکی شمشک، یکی از بهترین گزینه‌ها در فصل زمستان است. این پیست اسکی که در شمال شرقی تهران واقع شده، از پیست‌های معتبر جهانی است که هر ساله با خیل عظیمی از ورزشکاران روبه‌رو می‌شود.

شمشک، فرصتی عالی برای شما و دوستانتان است تا در میان مناظر زیبا و دیدنی، از اسکی و برف‌بازی لذت ببرید. در این مکان، مطمئناً روز فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد.

مجتمع شمشک، چهار پیست اسکی دارد که یکی از آن‌‌‌ها برای آموزش اسکی به مبتدیان اختصاص  دارد. آفتاب، مهتاب و شب از دیگر پیست اسکی‌های شمشک محسوب می‌شوند. از این میان، پیست مهتاب با طول ۱۹۵۰ متر، بلندترین پیست مجتمع است.

در پیست اسکی شمشک، امکاناتی هم برای شما و دوستان فراهم شده تا روز شادی را در آنجا سپری کنید. از جمله این امکانات می‌توان به دو دستگاه تله‌سیژ، دو دستگاه تله‌اسکی بشقابی، دو دستگاه تله‌اسکی چکشی، رستوران و هتل اشاره کرد. نورافکن زردی نیز در این مکان برای راحتی شما ایجاد شده تا پاسی از شب را در آنجا به اسکی بپردازید. ناگفته نماند، در مجتمع شمشک، پنج تله کابین وجود دارد که از هتل شمشک شروع می‌شوند و تا قله کوه می‌رسند.

تعطیلات آخر هفته در تهران با دوستامون کجا بریم؟ پارک آبی

اگر به دنبال تفریحی متفاوت برای آخر هفته هستید، پارک آبی، گزینه‌ای مناسب برای شما و دوستانتان است. این پارک، ۵۵۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و دارای ظرفیتی بیش از ۲۰۰۰ نفر است. این مجموعه تفریحی، ۱۴ سرسره دارد که یک شرکت معتبر کانادایی برای هر سبک و سلیقه‌ای طراحی کرده است. پارک آبی، تجهیزات پیشرفته‌ای دارد که می‌توانید با خیالی راحت از آن‌‌ها استفاده کنید.

در پارک آبی، از امکانات رفاهی بی‌نظیری برخوردار خواهید شد. پارکینگ، خدمات ماساژ، اینترنت رایگان، عکاسی، بوفه، کافی‌شاپ، فست‌فود، دوش، رختکن و کمد قفلدار از جمله امکانات موجود در پارک محسوب می‌شوند. بسیاری از اهالی تهران، تعطیلات آخر هفته خود را در این مکان سپری می‌کنند. اگر اهل ماساژ هستید، در پارک آبی می‌توانید ماساژ تایلندی، ریلکسی، پرفورمنس، فوت ماساژ، شمع داغ و شکلات را تجربه کنید.

از جمله تفریحاتی که در پارک آبی می‌تواند شما و دوستانتان را سرگرم کند، استخر، ابر شیب، رالی شیب و ارنگ هستند.

فصول گرم سال، یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید شما از پارک آبی تهران است. در این زمان، می‌توانید ساعت‌ها در مجموعه آبی به تفریح بپردازید و کوهی از هیجان را تجربه کنید.

دریاچه چیتگر

بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران، دریاچه چیتگر است که در شمال پارک جنگلی در تهران واقع شده است. ایندریاچه از جنوب به بزرگراه همدانی، از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه آزادگان و از غرب به بافت مسکونی تهران محدود می‌شود. در میان هیاهوی زندگی شهری، پایتخت نشینان علاوه بر سفر به شهرهای شمالی که هزینه و وقت زیادی را هم می‌طلبد، می‌توانند در مدت زمان کوتاهی به این دریاچه بروند.

اگر شما هم این سوأل برایتان پیش آمده که با دوستامون کجا بریم، ما دریاچه چیتگر را معرفی می‌کنیم. این دریاچه، محلی ایده‌آل برای تفریحاتی مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، تفریحات سرگرم‌کننده، پیک‌نیک و همین‌طور شب‌گردی‌های خاطره‌انگیز به شمار می‌رود.

آب‌و‌هوای مطلوب و خنک همراه با امکانات رفاهی دریاچه چیتگر باعث شده تا مورد استقبال بیشتر گردشگران و اهالی تهران قرار گیرد. آنقدر تفریحات متنوع در اطراف دریاچه وجود دارد که تمام نیازها و انتظارات شما و دوستانتان را پوشش دهد. بعد از تفریح هم می‌توانید به مراکز خرید اطراف بروید یا به رستوران‌های همین حوالی سری بزنید و دلی از عزا درآورید.

اگر اهل قایق‌سواری، سرسره، سقوط آزاد، راید اسکیت هوایی، سینما شش بعدی یا سافاری پارک وحش هستید، دریاچه چیتگر در تهران انتظار شما را می‌کشد.

باغ پرندگان

با دوستامون کجا بریم؟ اگر علاقه‌مند به دنیای پرندگان هستید، یکی از بهترین گزینه‌ها، باغ پرندگان است. این باغ، در شمال شرقی تهران و در میان جنگل‌های لویزان واقع شده است. در باغ پرندگان، این امکان را دارید تا از نزدیک، ۱۶۸ گونه و ۳۰۰۰ پرنده زیبا و باشکوه را ببینید و صدای دلنشین آن‌‌ها را بشنوید.

معماری زیبا و منحصربه‌فرد باغ پرندگان، یکی از جذابیت‌های آن به شمار می‌رود. در این باغ، مسیرهای سنگفرش‌شده‌، سایه‌بان‌های جوبی‌، نیمکت‌های چوبی، آلاچیق‌های چوبی، آبشارهای کوچک، برکه‌ها و پل‌های چوبی؛ همچنین درختان پهن‌برگ و سوزنی‌شکل به زیبایی باغ افزوده‌اند.

در باغ پرندگان، کبوتر‌خانه‌ای به سبک کبوترخانه‌های دوران صفوی طراحی شده است. این مکان، نخستین کبوترخانه کشور از لحاظ وسعت محسوب می‌شود. جالب است بدانید که باغ، دارای دو فاز به نام دشتچر و آبچر است.

در فاز دشتچر، پرندگانی در قفس نگهداری می‌شوند که توانایی پرواز ندارند؛ اما در فاز آبچر، پرندگانی که قابلیت پرواز دارند، در تورها و قفس‌های بزرگ و طبیعی نگهداری می‌شوند. در این فاز، حصاری بین گردشگران و پرندگان وجود ندارد و می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. اگر شما و دوستانتان می‌خواهید، پرندگان شکاری را هم از نزدیک ببینید، باید به قسمت مجزای آن‌ها بروید که در داخل حصارها و قفس‌ها قرار دارند.

بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب

اگر در هتل ویستریا تهران اقامت دارید و دوست دارید، صبح خود را با ورزش‌های مفرح و شاد آغاز کنید، ما به شما بولینگ را پیشنهاد می‌دهیم. از هتل ویستریا تا مجموعه بولینگ، فاصله زیادی نیست. بعد از انجام ورزش‌های سخت بولینگ، نیاز به استراحت خواهید داشت. هتل ویستریا با امکانات فراوان، شما را به آرامش دعوت می‌کند.

باشگاه بولینگ تهران، از مجهزترین باشگاه‌های بولینگ کشور است که شما را به چالش دعوت می‌کند.  این باشگاه به سیستم امتیازدهی پیشرفته و مانیتورهای خصوصی مجهز است تا به طور همزمان ۱۳۱ نفر را به چالش بکشد.

در باشگاه، امکانات خوبی برای شما و همراهانتان مهیا گردیده است. می‌توانید از فروشگاه‌های مخصوص لوازم و تجهیزات بولینگ حرفه‌ای خرید کنید و لذت ببرید. به رستوران بروید و غذاهای خوشمزه را سرو کنید یا در کنار آبشارها و در سایه آلاچیق‌ها بنشینید و استراحت کنید.

برای رفتن به باشگاه، می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا شخصی استفاده کنید. اگر با مترو می‌خواهید به باشگاه بروید، باید به ایستگاه شهید باقری بروید. در صورت استفاده از اتوبوس، سوار بر اتوبوس‌های پایانه شهید دستواره و افق شوید و در ایستگاه شهید رسولی پیاده شوید. اگر با خودرو شخصی خود به تهران رفته‌اید، به بزرگراه شهید بابایی بروید و وارد خیابان خیابان کوهستان شوید، از این مسیر باشگاه به راحتی دیده می‌شود.

جت اسکی و کایاک‌سواری

بد نیست در کنار دیگر تفریحات، سری هم به مجموعه‌های آبی تهران بزنید و فعالیت‌های هیجان‌انگیز را تجربه کنید. جت اسکی و کایاک‌سواری، دو نوع از تفریحات آبی تهران هستند که شادی و نشاط فوق‌العاده‌ای را به شما هدیه می‌کند.

دو تفریح هیجان‌انگیز جت اسکی و کایاک‌سواری را می‌توایند در دریاچه تفریحی فشافویه تجربه کنید. این دریاچه در ۱۸ کیلومتری تهران واقع شده و امکان اسکی روی آب، جت اسکی، قایق‌سواری و کایاک‌سواری را برای شما فراهم می‌آورد.

پارک مینیاتور که در شرق تهران واقع شده، از دیگر اماکنی است که می‌توانید کایاک‌سواری را تجربه کنید. در این پارک، ماکت‌های آثار میراث فرهنگی ایران را در ابعاد کوچک و بسیار شبیه نمونه واقعی ارائه می‌دهد. می‌توانید روی دریاچه کوچکی که در میان ماکت‌ها وجود دارد، از کایاک‌سواری لذت ببرید؛ همچنین می‌توانید از تفریحات دیگری مانند تیراندازی، ترامپولین، ماشین برقی و ... استفاده کنید.

بام‌لند، از اماکن معروف تهران است که به عنوان اولین مجموعه شهر بادی در کشور، پذیرای شما و فعالیت‌های کایاک‌سواری شما خواهد بود. در این مکان، می‌توانید از تفریحات متنوعی مانند جت اسکی و کایاک‌سواری بهره ببرید.

پارک ژوراسیک

اگر شما و دوستانتان می‌‌خواهید کوهی از هیجان را تجربه کنید، به پارک ژوراسیک بروید. این پارک در منطقه سعادت‌آباد تهران قرار گرفته و از جمله جاهای دیدنی این شهر محسوب می‌شود. در این پارک، دایناسورها و حیوانات قدیمی دیگری را خواهید دید که در دوره‌های مختلف تاریخی زندگی می‌کردند.

حیواناتی که در پارک دایناسورها وجود دارد، به صورت مجسمه‌های متحرک و بسیار شبیه به واقعیت ساخته شده‌اند. از همه عجیب‌تر آنکه، صدای آن‌ها نیز به صدای واقعی بسیار نزدیک است. در این پارک، از تفریحات متنوعی می‌توانید استفاده کنید، همچنین می‌توانید از پارک حشرات غول‌پیکر که به نام اسپایدر شناخته می‌شود، نیز دیدن کنید.

در پارک ژوراسیک، مجسمه‌های بزرگی از حشرات مختلف مانند عنکبوت و مورچه زنبور قرار دارند که با حرکت‌های آنان شگفت‌زده خواهید شد. پارک ژوراسیک، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب، روزهای شنبه تا چهارشنبه باز است. اگر شما و دوستانتان شیفته این پارک شده‌اید، لحظه‌ای درنگ نکنید، برای یک روز پر از هیجان و نشاط خود را آماده کنید.

فوتبال حبابی بام‌لند

فوتبال حبابی، یکی از تفریحات جدید و هیجان‌انگیزی است که در سال‌های اخیر در ایران رواج داشته و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. این بازی، ترکیبی از فوتبال، زوربینگ و سومو است که بازیکنان، بالاتنه خود را در حباب‌های متورم قرار می‌دهند و سعی می‌کنند گل بزنند. این بازی؛ علاوه بر این‌که ورزشی است، بسیار شاد و مفرح است و باعث می‌شود، شما و دوستانتان از برخورد با یکدیگر لذت ببرید.

اگر در تهران هستید و از خود می‌پرسید با دوستامون کجا بریم، فوتبال حبابی با کلی هیجان و نشاط در انتظار شماست. فوتبال حبابی در نزدیکی مجموعه بام‌لند واقع شده و دارای زمین مصنوعی با کیفیت بالا است که می‌توانید در آن فوتبال حبابی بازی کنید. هر بازی، ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و بیشترین ظرفیت بازی ۱۰ نفر است. برای انجام بازی فوتبال حبابی، باید کفش مناسب همراه داشته باشید و زانوبند از مجموعه دریافت کنید.

 جمع‌بندی

در این مقاله، تلاش کردیم بهترین اماکن تفریحی تهران را به شما معرفی کنیم تا در یافتن پاسخ به سوأل با دوستامون کجا بریم؟ دچار سردرگمی نشوید. امیدواریم با رفتن به این اماکن جذاب، یک روز رؤیایی و خاص را در شهر پرهیاهوی تهران تجربه کنید و با کوله‌باری از عکس‌های دوستانه و خاطرات خوش به شهرتان بازگردید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول