اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفر زلنسکی به آرژانتین

رئیس جمهور اوکراین در نخستین سفری که به قاره آمریکای لاتین داشت، به شهر بوئنوس آیرس رفته و در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آرژانتین شرکت کرد.

سفر زلنسکی به آرژانتین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه برای شرکت در مراسم تحلیف «خاویر میلی»، رئیس جمهور جدید آرژانتین و دیدارهای دیگر به شهر بوئنوس آیرس سفر کرد.

به نوشته «آسوشیتدپرس»، این اولین سفر رئیس جمهور اوکراین به آمریکای لاتین بوده که هدف از آن تلاش وی برای جلب حمایت کشورهای در حال توسعه است.

میلی بعد از مراسم تحلیف در کاخ ریاست جمهوری از زلنسکی استقبال کرد. رئیس جمهور جدید آرژانتین که از تمایلش برای گرویدن به یهودیت سخن گفته، به همتای اوکراینی خود شمعدان هفت شاخه «منورا»، نماد این دین را هدیه داد.

میلی دارای دستور کار غربگرا و مواضعی ضد مسکو و پکن در حوزه سیاست خارجی است.

زلنسکی مدت کمی بعد از پیروزی میلی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین با او تماس تلفنی گرفته و از او به خاطر آنچه «حمایت صریح از اوکراین» خواند تشکر کرد.

دفتر خاویر میلی در بیانیه‌ای در توضیح این تماس تلفنی گفت، او پیشنهاد برگزاری یک نشست با شرکت سران اوکراین و کشورهای آمریکای لاتین را داده تا موقعیت مساعدی برای تلاش زلنسکی برای تقویت روابطش با کشورهای در حال توسعه ایجاد کند.

زلنسکی در سفرش به آرژانتین برای دیدار با رهبران چند کشور در حال توسعه برنامه ریزی کرد. دفتر زلنسکی گفت، او در مسیر سفرش به بوئنوس آیرس با «اولیسس کوریرا اسیلوا»، رئیس جمهور کشور «کیپ ورد»، واقع در غرب آفریقا دیدار کرد. زلنسکی همچنین نشست‌های جداگانه ای را با روسای جمهور پاراگوئه، اکوادور و اروگوئه در آرژانتین برگزار کرد.

او همچنین با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه گفتگوی تلفنی برقرار کرد. طبق اعلام دفتر زلنسکی، او با ماکرون درباره «جزئیات بسته کمک‌های نظامی بعدی فرانسه که قرار است به میزان چشمگیری قدرت آتش اوکراین و نیازهای فعلی آن در حوزه تسلیحات را تقویت کند» گفتگو کرد.

پایان پیام/ ت 3354

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول