اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مراسم گلباران آرامگاه شهید دستغیب در شیراز برگزار شد

در سالگرد شهادت شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب و یاران شهیدش ، آئین گلباران آرامگاه سومین شهید محراب با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد.

مراسم گلباران آرامگاه شهید دستغیب در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، چهل‌ودومین سال از جمعه خونین سال ۱۳۶۰ شیراز می‌گذرد روزی که با انفجار بمب امام جمعه شیراز توسط منافقان کینه توز به فیض شهادت رسید  و روزی که رخسار شهید آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب در محراب رنگ خون گرفت و آتش از دل کوچه‌های گود عربان شیراز زبانه کشید.

سومین شهید محراب، آیت الله سید عبدالحسین دستغیب، وی به سال ۱۲۸۸ شمسی در شیراز در خانواده آیة الله سید محمدتقی عالم بزرگ فارس متولد شد. وی ازجمله پیشگامان انقلاب اسلامی در استان فارس و اولین امام جمعه شهر شیراز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود. درس را از مکتب‌خانه شروع کرد و با فراگیری قرآن و نصاب و خواندن چند کتاب منظوم و منثور فارسی دوره مکتب را پشت سر گذاشت. پس از آن شروع به تحصیل علوم اسلامی نمود و درس‌های ابتدایی حوزه علمیه را نزد پدر خواند. پس از فوت پدرش، تحصیلات را در مدرسه خان شیراز ادامه داد.

 

 

از آثار ارزشمند شهید دستغیب بیش از دهها جلد کتاب در مباحث مختلف اسلامی و بیشتر در حوزه اخلاق، باقی مانده است. برخی از کتابهای وی مانند گناهان کبیره و معاد در بیش از یک میلیون نسخه به چاپ رسیده است.

آن عالم ربانی که درآمیزنده فتوحات روحی و معنوی با جهاد و مبارزه با استبداد و استعمار بود، نزد مردم استان فارس و در نگاهی فراتر، مردم مسلمان ایران مکانتی ارجمند و نفوذ کلمه‌ای چشمگیر داشت و همین نیز موجب گشت تا سازمان منافقین به اندیشه ترور و حذف فیزیکی ایشان در آید و سر انجام آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب شیرازی، در بیستمین روز از آذرماه 1360 و در راه اقامه نماز جمعه به دست منافقین به شهادت رسید.

همزمان با سالروز شهادت سومین شهید محراب مقبره شهید آیت الله دستغیب با حضور مردم و جمعی از مدیران ارشد فارس گلباران شد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول