اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

خیرین 8650 میلیارد ریال به جمعیت هلال احمر کمک کردند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: از آذرماه سال قبل تا آذرماه امسال 8 هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال توسط خیرین و مردم به‌صورت نقدی و غیرنقدی به جمعیت هلال احمر کمک شده است.

خیرین 8650 میلیارد ریال به جمعیت هلال احمر کمک کردند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، وحید سلیمی روز دوشنبه در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و تجلیل از خیرین و داوطلبان برتر هلال احمر با اشاره به نامگذاری ۱۴ آذرماه به عنوان روز جهانی داوطلبان از سوی سازمان ملل اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی داوطلبان "امید و فراتر از آن ؛ ایمان "نامگذاری شده و این روز مصداق عزیزانی است که در دلباختگی و یاری رساندن پرچمدار عشق و ایثارند و ردای تواضع به رنگ پرچمشان سفید است.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان با اندیشه بشردوستی و مسئولیت‌پذیری در برابر جامعه، بدون هیچ چشمداشت دنیوی مرهمی‌بر آلام همنوعان هستند و اقدامات و فعالیت‌های آنها با هیچ معیاری قابل ارزش‌گذاری نیست.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات داوطلبان هلال احمر در مناطق مختلف کشور گفت: یکی از شاخص‌ها و معیارهای جامعه انسانی میزان خدمات داوطلبانه است و سازمان جوانان به عنوان درگاه‌های ورودی جمعیت هلال احمر تکالیفی برای استان‌ها مشخص کرده و برای افزایش کیفی و کمی داوطلبان برنامه ریزی کرده است. وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۸۰۰ داوطلب هلال احمر در سامانه‌های جمعیت هلال احمر کشور ثبت‌نام کرده‌اند،گفت: این سازمان مبتنی بر علایق ، مهارت‌ها و رشته‌های تحصیلی افراد و متناسب با فعالیت‌های داوطلبانه، پروژه‌ها و برنامه‌هایی در دست اجرا دارد و در زمان بحران‌ها هم اقدام به فراخوان‌های متعدد می‌کند.

سلیمی‌با اشاره به ارائه ۹۵۰ نوع خدمات توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر در مناطق کم‌برخوردار و مناطق حاشیه‌نشین شهری تصریح کرد: در این راستا امسال حدود ۱۶۷ هزار نفر از خدمات کاروان‌های سلامت بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر همچنین با قدردانی از تلاش پزشکان و متخصصان که وقت و تخصص خود را برای خدمات‌رسانی به مردم محروم اختصاص می‌دهند، ادامه داد: در اجرای طرح نذر خدمت که امسال با شعار "خادمان داوطلب مردمی‌برای توانمندسازی جوانان" تعریف شده خادمان داوطلب مردمی در حوزه ارتقای سطح سلامت آب، در بحث‌های بهداشتی و درمانی، حوزه سلامت، بحث‌های معیشتی ، بحث بهداشتی، بحث آموزشی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور ارائه خدمات می‌کنند.

وی افزود: استان اردبیل بر اساس شاخص‌های سازمان داوطلبان جمعیت هلال هم در حوزه جذب و سازماندهی اشخاص حقیقی و حقوقی و هم در بحث برنامه‌های حمایتی و جذب منابع داوطلبی جزو چهار استان برتر کشور است که بیانگر مدیریت خوب و تلاش همکاران هلال احمر است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول