اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آغاز عملیات پایگاه ضد موشکی آمریکا در لهستان

نخست وزیر لهستان روز دوشنبه ازعملیاتی شدن پایگاه ضد موشکی آمریکا در این کشور در روزهای آینده خبر داد.

آغاز عملیات پایگاه ضد موشکی آمریکا در لهستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،دولت لهستان از عملیاتی شدن پایگاه ضد موشکی آمریکا در روزهای آینده خبر داد. روسیه این تصمیم را تهدید امنیتی می‌داند. 

به گزارش وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» پایگاه «ردزیکوو» در شمال لهستان دومین پایگاه آمریکا در نوع خود در اروپا خواهد بود و قرار است روز جمعه شروع به کار کند. اولین پایگاه آمریکا در جنوب رومانی قرار دارد.

ائتلاف ناتو اعلام کرده است که سامانه موشکی «ایجیس» ساخت آمریکا که در هر دو پایگاه مستقر شده است برای محافظت برابر موشک‌های ایران و روسیه است. روسیه به شدت با این پایگاه‌ها مخالف است و آنها را تهدیدی امنیتی می‌داند.

دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد،‌ یک وام 2 میلیارد دلاری مخصوص نوسازی نظامی را به لهستان پیشنهاد کرده است. وزارت امور خارجه آمریکا در یک بیانیه دولت ورشو را متحد ثابت قدم آمریکا که امنیتش برای دفاع دسته‌جمعی جناح شرقی ناتو حیاتی است توصیف و ادعا کرد: «واشنگتن چنین اعتباراتی را تنها مختص مهم‌ترین شرکای امنیتی‌اش می‌داند.»

«ماتئوش موراویسکی» نخست وزیر لهستان به پارلمان  این کشور گفت که ایالات متحده اطلاع داده است که این پایگاه روز جمعه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

پایگاه‌های رومانی و لهستان بخشی از یک سامانه دفاع موشکی هستند که همچنین شامل مرکز راداری در ترکیه، مرکز فرماندهی در آلمان و مرتبط  با کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده است. این سامانه موشکی تنها برابر موشک بالستیک عمل می‌کند و کارایی مقابل موشک‌های کروز ندارد.  

قرار بود پایگاه ردزیکوو سال ۲۰۱۸ شروع به کار کند، اما افتتاح آن بارها به تعویق افتاده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول