اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مقاومت مردم غزه، هیبت و حیثیت استکبار صهیونیستی را زیر سوال برد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: گروهی به نام حماس با استکبار می‌جنگد، اگر این گروه به پیروزی برسد، این صهیونیست‌ها نیستند که شکست خورده‌اند، بلکه همه هیبت و حیثیت مستکبران زیر پای مقاومت اسلامی در نوردیده شده است، چرا که حماس مستکبرستیز است.

مقاومت مردم غزه، هیبت و حیثیت استکبار صهیونیستی را زیر سوال برد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش بانوان فاطمی مدافع غزه که در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در غزه در شرف وقوع است، تقابل بین دو فرهنگ است، البته نمی‌توان نام فرهنگ را بر روی گرگ‌صفتانی که روی حیوانات درنده‌ را سفید کرده‌اند گذاشت، چرا که در این صورت به ساحت مقدس فرهنگ جسارت می‌شود.

وی ادامه داد: خدای متعال در آیه 13 سوره آل‌عمران می‌فرماید «قَدْ کَانَ لَکُمْ آیَةٌ فِی فِئَتَیْنِ الْتَقَتَا فِئَةٌ تُقَاتِلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَأُخْرَى کَافِرَةٌ یَرَوْنَهُمْ مِثْلَیْهِمْ رَأْیَ الْعَیْنِ وَاللَّهُ یُؤَیِّدُ بِنَصْرِهِ مَنْ یَشَاءُ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَعِبْرَةً لِأُولِی الْأَبْصَار»، یعنی (قطعاً در برخورد میان دو گروه براى شما نشانه‏‌اى و درس عبرتى بود گروهى در راه خدا مى‌جنگیدند و دیگر گروه کافر بودند که آنان (مؤمنان) را به چشم دو برابر خود مى‏‌دیدند و خدا هر که را بخواهد به یارى خود تایید مى‌‏کند یقیناً در این ماجرا براى صاحبان بینش عبرتى است).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید یک گروه در راه خدا می‌جنگند و یک گروه دیگر کافرند، جمعیت زیادی هم دارند اما خدا آن را که بخواهد پیروز می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در ذیل این عنوان، تفاوت بین فرهنگ ایمانی و ددمنشی‌های صهیونیست‌ها را با چند عنوان بیان می‌کنیم، نخست اینکه فئه یا گروه ایمانی در راه خدا می‌جنگند، حتی گاهی گمنام هستند، اخیراً دیدیم که 8 شهید گمنام در استان ما تشییع شدند، اکنون نیز مجاهدانی که در مقابل صهیونیست‌های گرگ‌منش می‌جنگند به معنای واقعی کلمه گمنام هستند و کسی این‌ها را نمی‌بیند و نمی‌شناسد، فقط گزارش‌هایی می‌رسد که این مجاهدین این‌گونه از دین و ایمان، مرزها، عفت و شرفشان حمایت و دفاع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مجاهدین به ما هم این درس را می‌دهند که هر کس برای خدا کار می‌کند، کارش ماندنی است اما این‌هایی که کارشان را در بوق و کرنا می‌کنند معلوم نیست برکتی در کارشان باشد یا خیر.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: بنابراین یک فئه یا گروهی اهل ایمان هستند و در راه خدا می‌جنگند اما در مقابل این گروه کسانی هستند که مانند فرعون و یزید کودک‌کشی می‌کنند، یک فرهنگ در راه خدا، برای امنیت، آسایش و رفع خطر از جان و زندگی مردم به صورت گمنام می‌کوشند و یک گروهی آدم‌کشی، کودک‌کشی، بی‌رحمی، قساوت و کشتار جمعی می‌کنند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این دو گروه خود را در دنیا نشان می‌دهند، یکی پاسدار قرآن است و دیگری دنبال مسائل دیگری است، مردم این‌ها را می‌بینند، بنده به جرأت می‌گویم در هیچ برهه‌ای از تاریخ حرکتی که افکار و اندیشه‌های جهانیان را برای انتخاب به خود جلب کند، مثل امروز پیش نیامده است.

وی یادآور شد: اگر تاریخ را ورق بزنیم، هیچ برهه‌ای را نمی‌بینیم که مانند امروز حق و باطل در مقابل هم قرار بگیرند، حق هر چه دارد به نمایش بگذارد و باطل هم دار و ندارش را به دنیا نشان بدهد، اولین بار است که این اتفاق به صورت جهانی و در انظار همگان خیلی واضح اتفاق می‌افتد، یعنی حماقتی اهل باطل را در بر گرفته که بدون اختیار و اراده، ماهیت ددمنشی خود را به خوبی نشان می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: بنابراین یکی از علامات تقابل بین حق و باطل این است که گروه اول در راه خدا می‌جنگند و بنده خدا هستند، گروه دوم ددمنشی، کودک‌کشی، کشتار جمعی، بی‌رحمی و قساوت دارند، این معنا در آیه 82 سوره مائده آمده است.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ»، یعنی (یقیناً سرسخت‌ترین مردم را در کینه و دشمنی نسبت به مؤمنان، یهودیان و مشرکان خواهی یافت. و البته نزدیک‌ترینشان را در دوستی با مؤمنان، کسانی می‌یابی که گفتند ما نصرانی هستیم. این واقعیت برای آن است که گروهی از آنان کشیشان دانشمند و عابدان خدا ترس‌اند، و آنان در پیروی از حق، تکبّر نمی‌کنند).

وی بیان کرد: خداوند در این آیه فرموده با همه وجود می‌بینید و می‌چشید که بدترین، خشن‌ترین و بی‌رحم‌ترین دشمنان شما یهودیانی هستند که مشرکان هم با آن‌ها هم‌پیمان هستند، برای مثال بایدن شاید اسماً مسیحی باشد اما خود را صهیونیست می‌داند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در ادامه آیه 82 سوره مائده می‌فرماید بهترین دوستان شما کسانی‌اند که به مسیح، انجیل حقیقی و آئین مسیحیت اعتقاد دارند، آن‌ها همان جمعیت‌های چند صد هزار نفری تظاهرکننده در واشنگتن، نیویورک، پاریس، شهرهای مختلف کشورهای اروپایی، شرقی و غربی هستند، عمده این‌ها مسیحیان‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: عموم آن‌هایی که امروزه «و یدخلون فی دین الله افواجا» هستند، عمدتاً مسیحیانی هستند که به مسلمانان می‌پیوندند، در روایات نیز آمده پس از ظهور امام زمان (عج) حضرت مسیح (ع) به ایشان اقتدا می‌کند و پشت‌سر ایشان نماز می‌خواند.

وی تصریح کرد: در روایات آمده حضرت فاطمه (س) نماز می‌خواندند، در قنوت نماز وتر همه همسایگان و اهالی مدینه را دعا کردند اما نامی از خودشان نبردند، امام حسن (ع) که شاهد این صحنه بودند به مادرشان فرمودند شما برای همه دعا کردید، چرا نامی از خودمان نبردید؟ حضرت پاسخ دادند الجار ثمّ الدار، یعنی ابتدا همسایه و سپس خانه و خانواده.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: این فرهنگ است، امروز می‌بینیم که غزه در حال نشان دادن این فرهنگ است، امروز مظلومیت غزه این فرهنگ را بیان می‌کند، امروز این فرهنگ با خون کودکان غزه برای جهانیان نوشته می‌شود، رفتار مبارزان مجاهد مقاومت اسلامی با اسرا نشانگر همین معناست، این عزیزان خودشان گرسنه‌اند اما به اسرا تغذیه می‌دهند، خودشان مجروح هستند اما اسرا را مداوا می‌کنند، خودشان جا و مکان ندارند اما به اسرا جا و مکان می‌دهند و به آن‌ها محبت می‌کنند و از آنان مراقبت می‌کنند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در طرف مقابل یعنی فراعنه فتنه چه خبر است؟ اگر بخواهیم پایتخت جغرافیایی فتنه را معرفی کنیم باید از مستکبران صهیونیستی نام ببریم، فراعنه فتنه لذت‌جویی می‌کنند و می‌خورند و مطابق وعده قرآن آتش جهنم انتظارشان را می‌کشد.

وی عنوان کرد: ما باید شاکر باشیم و به خود ببالیم که در فرهنگ فاطمی زندگی می‌کنیم و فرصت این را داریم که حضرت فاطمه (س) را بشناسیم و فرهنگ فاطمی را در زندگی‌مان پیدا و شناسایی کرده و در زندگی به کار بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امروز نمایشگاه گروه حق و طرفداران ایمان با مقاومت اسلامی در غزه به چشم جهانیان می‌آید، در روایات آمده خاندان اهل بیت (ع) نذری داشتند و قرار بود سه روز روزه بگیرند، روز اول هنگام افطار شد، مسکینی در زد و عنوان کرد که خودش و خانواده‌اش گرسنه‌اند، اهل بیت (ع) روزه بودند و با اینکه خودشان به غذایشان احتیاج داشتند، غذا را به مسکین بخشیدند.

آیت‌الله عا‌بدینی خاطرنشان کرد: اهل بیت (ع) خوشحال شدند که خداوند برای آنان فرصتی پیش آورده که اظهار محبتی به خدا کنند و برای محبت خدا غذای خود را به مسکین بخشیدند، در روز دوم هم یتیمی هنگام افطار به آنان مراجعه کرده و عنوان کرد که او و خانواده‌اش گرسنه هستند، باز همه غذای خود را به خاطر محبت خدا به او بخشیدند، روز سوم هم هنگام افطار اسیری به آنان مراجعه کرد و غذای خود را به او دادند.

وی تأکید کرد: این یک فرهنگ است، همان کاری که این خیل عظیم بانوان دینی در عرصه‌های مختلف عفاف، حجاب، امر به معروف، نهی از منکر و تبلیغ دین انجام می‌دهند، ساعت کار هم گزارش نمی‌دهند، به دنبال مزد و مواجب دنیایی هم نیستند و فقط بر حسب احساس وظیفه و برای محبت خدا کار می‌کنند، این برکت را به دنبال دارد و عالم را متحیر و متحول می‌کند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مسئله بعدی اکرام و احترام است، ما در دین دستورات ویژه‌ای برای جنگ داریم، اینکه با اسیر و مجروح جنگی چگونه باید برخورد شود، اینکه با کسی که در جنگ تسلیم می‌شود چگونه باید رفتار کرد، در دستورات دینی آمده که باید نسبت به این‌ها رحم داشته باشیم و جوانمردی و مروت به کار بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در روایات آمده قاتل امیرالمؤمنین (ع) را دستگیر کرده بودند، اطرافیان برای امیرالمؤمنین (ع) که ضربت خورده بود شیر آوردند، حضرت فرمودند این شیر را به ابن‌ملجم هم داده‌اید؟ ابتدا به او شیر بدهید و سپس برای من بیاورید، این اکرام و احترام فرهنگ علوی است.

وی یادآور شد: امروز ببینید اسرای مقاومت اسلامی در زندان‌های صهیونیستی چگونه روزگار سپری می‌کنند و در مقابل ببینید اسرای آن‌ها در زندان‌های مقاومت چقدر مورد احترام هستند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: در روایات آمده امام حسن (ع) سوار بر اسب بودند و در مدینه با شکوه و عظمت خاصی حرکت می‌کردند، شخصی از طرف شام به مدینه آمده بود، این صحنه را مشاهده کرد، از اطرافیان سؤال کرد که این اسب‌سوار کیست؟ گفتند حسن‌بن‌علی (ع) است، به محض اینکه نام امام حسن (ع) را شنید شروع به بدگویی و اهانت کرد، امام حسن (ع) در موقعیتی بود که می‌توانست او را زندانی و تنبیه کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام حسن (ع) به او گفت معلوم می‌شود مسافر و غریبه‌ای، اگر گرسنه هستی ما آمادگی داریم به تو غذا بدهیم، اگر جا برای اسکان نداری، ما به تو مکانی برای استراحت و اسکان می‌دهیم، اگر خرج راه نداری و مسافر درمانده‌ای، ما برای پرداخت خرج راه تو آمادگی داریم.

وی بیان کرد: این آدم به قدری تحت تأثیر رفتار کریمانه امام (ع) قرار گرفت که گفت من وقتی وارد مدینه شدم دلم مالامال از کینه و عداوت نسبت به علی و اولاد او بود اما اکنون که می‌خواهم از مدینه بیرون بروم دلم مالامال از محبت نسبت به علی و اولاد اوست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: آن چیزی هم که امروز در غزه می‌گذرد، دل اهل عالم را آکنده از محبت نسبت به قرآن و اسلام می‌کند، علامت و نشانه آن هم این تظاهراتی است که در سراسر دنیا می‌بینیم، همچنین دل‌های آدم‌هایی که انسانیت دارند مالامال از کینه و عداوت نسبت به صهیونیست‌ها و خشونت‌های آنان است.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: از سوی دیگر امروز هر چه در غزه می‌بینیم تقوا، ذکر، توکل به خدا، عفت، حیا و حجاب است، اطفالی را می‌بینیم که در حال درد کشیدن هستند اما آیات قرآن را زمزمه می‌کنند، افرادی را می‌بینیم که در خرابه‌های منازل خود نشسته‌اند و قرآن تلاوت می‌کنند، این‌ها اهل ذکرند و شعائر الهی را در دنیا برجسته نشان می‌دهند، این‌ها با اراده و اختیار جانشان را برای احیای حق می‌دهند و پای کار دین ایستاده‌اند.

وی تصریح کرد: در مقابل این‌ها گروهی‌ قرار دارند که مطابق آیه 19 سوره نور به دنبال اشاعه فحشا هستند، خدای متعال در این آیه می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»، یعنی (کسانى که دوست دارند که زشتکارى در میان آنان که ایمان آورده‌‌اند شیوع پیدا کند براى آنان در دنیا و آخرت عذابى پر درد خواهد بود و خداست که مى‏‌داند و شما نمیدانید).

امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند در این آیه می‌فرماید آن‌هایی که تلاش می‌کنند بی بند و باری، بی‌حجابی، بی‌حیایی و بدی‌ها را در بین مؤمنین اشاعه دهند، در دنیا و آخرت عذاب می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: مسئله دیگر اینکه فئه و گروه مؤمنان استکبارستیز هستند، یعنی در مقابل مستکبران ایستاده‌اند، مستکبران به معنای همه آمریکا و همه ساز و کار نظامی‌شان با هواپیماها و بمب‌هایشان، فرانسه، انگلیس، اروپا، کانادا، برخی از منافقین اطراف کشورهای اسلامی، این‌ها همه مستکبرند.

وی عنوان کرد: گروهی به نام حماس با استکبار می‌جنگد، اگر این گروه به پیروزی برسد، این صهیونیست‌ها نیستند که شکست خورده‌اند، بلکه همه هیبت و حیثیت مستکبران زیر پای مقاومت اسلامی در نوردیده شده است، چرا که حماس مستکبرستیز است.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: در مقابل این‌ها مستکبران هستند، خدا هم گفته من با مستضعفان هستم، خدا گفته ای بندگان من، چه کسانی حاضرند تحت پوشش اراده من باشند؟ امام (ره) و رهبر حکیم انقلاب به این پرسش، پاسخ مثبت داده و فرمودند ما هستیم، امروز نیز می‌بینیم مقاومت اسلامی پای این معنا ایستاده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: این گروه مبلّغ رسالات الهی هستند، مقاومت اسلامی تحقق آیه 39 سوره احزاب است، خداوند در این آیه می‌فرماید «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا»، یعنی (این سنّت خداست در حق آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند).

وی تأکید کرد: در مقابل این گروه، صهیونیست‌ها قرار دارند که آیه 32 سوره توبه در مورد آنان است، خداوند در این آیه فرموده «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، یعنی (کافران می‌خواهند که نور خدا را با دهانشان (به نَفَس تیره و گفتار جاهلانه خود) خاموش کنند و خدا نگذارد تا آنکه نور خود را در منتهای ظهور و حد اعلای کمال برساند هر چند کافران ناراضی و مخالف باشند).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید کافران می‌خواهند با امکانات خود نور خدا را خاموش کنند، اما خدا نمی‌خواهد نورش خاموش شود و می‌خواهد نورش عالمگیر شود.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: صهیونیست‌ها آینده خود را تیره و تار می‌بینند، این را بارها اظهار کرده و گفته‌اند ما محکوم به شکست هستیم، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها، افول و فرو ریختن هویت خود را اعتراف می‌کنند اما گروه حق تحقق آیه 105 سوره انبیاء هستند.

وی اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»، یعنی (و در حقیقت در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد)، خدا در این آیه می‌فرماید ما مشخص و مسجّل کرده‌ایم که گروه حق پیروز می‌شوند و کار دشمنان آنان به استیصال و شکست نهایی خواهد رسید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ما به همه عزیزان مقاومت اسلامی در غزه، یمن، سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و کرانه باختری می‌گوییم که در تحلیل دشمن سست نشوند، چون مطابق آیه قرآن آن‌ها در حال تحمل درد و رنج هستند، همان طور که شما هم سختی می‌کشید اما فرق گروه حق با آن‌ها این است که مقاومت اسلامی به خدا امید دارند اما آن‌ها هیچ امیدی ندارند و روزگارشان بسیار تیره و تباه است.

نماینده ولی‌فقیه استان قزوین بیان کرد: امام (ره) در زمان سیطره صدام در عراق و در زمان سیطره انور سادات در مصر فرمودند باید مسلمانان و علی‌الخصوص برادران عرب ما بدانند که مسئله اسرائیل و ایران نیست، مسئله اصلی برای جهانخواران شرق و غرب اسلام است، اسلام می‌تواند مسلمانان جهان را تحت پرچم توحید مجتمع کرده و دست جنایتکاران را از کشورهای اسلامی و از سلطه بر مستضعفان جهان کوتاه کند و مکتب ارزشمند الهی را بر جهان عرضه نماید.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمودند هان ای مسلمانان جهان و مستضعفان تحت سلطه مستکبران به پا خیزید و دست اتحاد به هم دهید و از اسلام و مقدّرات خود دفاع کنید و از هیاهوی قدرتمندان نهراسید که قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: این روزها پیش‌بینی امام (ره) در حال تحقق است، رهبر حکیم انقلاب نیز مکرر به ما یادآوری می‌کنند که صهیونیست‌ها نفس‌های آخر را می‌کشند و به زودی پیروزی حق بر باطل و برچیده شدن بساط استکبار رخ می‌دهد و در نتیجه زمینه برای ظهور منجی عالم بشریت و تحقق آرمان‌های فاطمی و علوی مهیا می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول