اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«تار» و «ماموریت غیرممکن» در میان فیلم‌های سال فایننشال تایمز

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در آستانه سال نو میلادی، فهرست فیلم‌های برگزیده منتقدانش در سال ۲٠۲٣ را با اشاره به عناوینی نظیر «تار» و «ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ قسمت اول» منتشر کرد.

«تار» و «ماموریت غیرممکن» در میان فیلم‌های سال فایننشال تایمز

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس،روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در آستانه سال نو میلادی، فهرست فیلم‌های برگزیده منتقدانش در سال ۲٠۲٣ را منتشر کرد که عناوینی نظیر «تار» به کارگردانی تاد فیلد و بازی کیت بلانشت و نینا هاس و «ماموریت غیرممکن: روزشمار مرگ قسمت اول» به کارگردانی کریستوفر مک‌گواری و بازی تام کروز و ونسا کربی به چشم می‌خورد.

«نامتعارف»؛ کلمه‌ای که شاید بتوان در مورد انتخاب‌های منتقدان فایننشال تایمز به کار برد. از آثار هنری اروپایی تا بلاک‌باستر و حتی یک مستند درباره جنگ روسیه و اکراین.

به غیر از «تار» و «ماموریت غیرممکن»، نام فیلم تحسین‌شده سال «آناتومی یک سقوط» به کارگردانی ژوستین تریه نیز بین منتخبین دیده می‌شود. درام دادگاهی این فیلمساز فرانسوی اخیرا به عنوان بهترین فیلم جوایز اروپایی سال ۲٠۲٣ انتخاب شد.

فیلم «جانوران» به کارگردانی رودریگو سوروگوین، «ای‌اُ» به کارگردانی یژی اسکولیموفسکی، «ناپلئون» به کارگردانی ریدلی اسکات و با بازی واکین فینیکس و ونسا کربی، «واقعیت» به کارگردانی تینا ساتر و با بازی سیدنی سوئینی در میان ده فیلم برتر این روزنامه قرار دارند.

آثار کمترشناخته‌شده‌ای مانند مستند «بیست روز در ماریوپول» به کارگردانی روزنامه‌نگار و فیلمساز اکراینی مستیسلاو چرنوف که نخستین بار در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد، «لعنتی‌ها گریه نمی‌کنند» محصول مشترک فرانسه، بلژیک و مراکش به کارگردانی فیضل بولیفا، مستند «تیش» به کارگردانی پائول سنگ درباره عکاسی، زندگی و نیم قرن اخیر در بریتانیا فهرست FT را تکمیل می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول