اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

گزارش فارس از جشنواره تجلیل از پژوهشگران و نوآوران کشور

بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و نوآوران برگزیده کشور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

گزارش فارس از جشنواره تجلیل از پژوهشگران و نوآوران کشور

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دستورالعمل شرکت پژوهشگران و نوآوران در بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده کشور در سال ۱۴۰۲ از ماه های قبل ابلاغ شده بود و امروز مراسم معرفی ۵۰ پژوهشگر، ۱۲ فناور، ۴ انجمن علمی و ۴ نشریه علمی برگزیده در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود، استانداران و رؤسای دانشگاه‌های برگزیده نیز تجلیل شدند.

براین اساس، صفر نصرالله زاده رئیس دانشگاه تبریز و دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری، حسین کلانتری خلیل آباد رئیس دانشگاه آزاد استان البرز و دبیر استانی هفته پژوهش و فناوری، علی نظری رئیس دانشگاه لرستان و دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری، حشمت اله علی نژاد رئیس دانشگاه مازندران و دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری، زین‌العابدین رضوی خرم استاندار استان آذریایجان شرقی و رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری، مجتبی عبداللهی استاندار استان البرز و رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری، فرهاد زیویار استاندار استان لرستان و رئیس استانی هفته پژوهش و فناوری، سیدمحمود حسینی پور استاندار استان مازندران و رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری به عنوان استانداران و رؤسای دانشگاه برگزیده معرفی شدند.

* رشد ۱۳۵ درصدی دانشگاه شهید بهشتی در بحث مقالات نسبت به سال گذشته

سیدمحمود آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در این مراسم گفت: در ابتدا به همه محققان، اساتید و پژوهشگران که هر روز بخاطر پیشرفت این کشور تلاش می کنند تا آوازه مام کشور هر روز در جهان بپیچد، خیر مقدم عرض می کنم؛ همچنین از اینکه دانشگاه شهید بهشتی را به عنوان محل تقدیر از بزرگان انتخاب کردید تشکر می کنم، از حضور محقق دانشمند محمدعلی زلفی گل وزیر علوم هم بسیار خرسندم.

وی افزود: امیدوارم دانشگاه شهید بهشتی توانسته باشد در مسیری که برای رشد و مرجعیت علمی کشور ترسیم شده نقش خود را ایفا کند و ما به عنوان بخشی از وزارت علوم توانسته باشیم کارنامه خوبی ارائه کرده باشیم تا سهمی در این مسیر داشته باشیم.

آقامیری ادامه داد: با توجه به اینکه همه دانشگاه های کشور در حرکت در مسیر مرزهای دانش نقش زیادی دارند امروز از دانشگاه خودمان گزارشی ارائه نمی دهم، فقط عرض کنم که ما رشد بسیار خوبی را در مسائل پژوهشی و محصولات علمی از جمله مقالات و کتاب داریم، امروز خوشحال هستیم که رشد 135 درصدی را نسبت به سال گذشته در بحث مقالات داشتیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: نرخ رشد 5 سال اخیر ما در مقالات بالا بوده و دانشگاه ما توانسته در کنار سایر دانشگاه ها و مراکز پژوهشی نقش خوبی ایفا کند.

وی عنوان کرد: ما فعالیت های بین المللی را هم شروع کردیم تا بتوانیم بین کشورهای همسایه و همسو نقشی را ایفا کنیم و حضور داشته باشیم.

آقامیری گفت: امیدوارم این جلوه را ایجاد کنیم که قضاوت جهانیان که امروز بسیار خوب است را هر روز ارتقا دهیم.

* واگذاری حدود ۱۰۱ مأموریت به بیش از ۵۰ دانشگاه کشور در سال

همچنین احمد وحیدی وزیر کشور در این جشنواره، پژوهش را زیربنای هر توسعه و تحولی برشمرد و گفت: هیچ تحول اجتماعی بدون پایه پژوهش اتفاق نمی‌افتد و هیچ تمدنی بدون علم پیشرفته شکل نخواهد گرفت بنابراین پژوهش یک امر مقدس و والا دانست که نقش آن در مکتب مقدس اسلام و اهل بیت(ع) نیز روشن و جدی است، همچنین مقام معظم رهبری نیز تأکید دارند که ما نباید در موضوعات علمی عقب بیفتیم و ضروری است جایگاه خود را حفظ کرده و توسعه دهیم.

وزیر کشور ادامه داد: با هماهنگی وزیر علوم، سالانه نزدیک ۱۰۱ مأموریت به بیش از ۵۰ دانشگاه واگذار شده و حدود ۱۶۰ هیأت نخبگانی برای همین ماموریت‌ها در استان‌ها شکل گرفته و ستاد اقتصاد دانش بنیان نیز با محوریت استانداران ایجاد شده است.

به گفته وحیدی، ۲۷ محصول خاص مورد نیاز وزارت کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در محور شهر هوشمند تعریف شده است که  موضوعات اختصاصی در حوزه مدیریت پسماند، مدیرت بحران، حمل نقل عمومی از جمله از جمله این حوزه هاست.

وزیر کشور عنوان کرد: ۹ شاخص ارزیابی اقتصاد دانش بنیان، ملاک ارزیابی استانداران است و حمایت استانداران از فعالیت‌های پژوهشی از جمله موضوعاتی است که از استانداران و مسئولان وزارت کشور خواسته شده است.

وی با بیان اینکه ما در موضوع فضای مجازی دچار غافل‌گیری شدیم گفت: حوزه فضای مجازی و هوش مصنوعی اهمیت دارند که امیدواریم با توجه وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری جایگاه برجسته‌ای در این موضوع پیدا کنیم‌.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول