اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید «بردی‌محمداف» بر اهمیت جایگاه میدان گازی «گالکینیش»

رئیس جمهور ترکمنستان بر اهمیت سیاسی و اقتصادی میدان گازی «گالکینیش» برای «عشق آباد» و استفاده از دستاوردهای علمی و رعایت استانداردهای حفاظت از محیط زیست حین کار در میادین سوخت، تاکید کرد.

تاکید «بردی‌محمداف» بر اهمیت جایگاه میدان گازی «گالکینیش»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در پیامی به مناسبت روز کارگران حوزه نفت و گاز، بر اهمیت سیاسی و اقتصادی میدان گازی «گالکینیش» برای کشورش تاکید کرد.

بنابر سخنان وی، میدان گازی گالکینیش که از نظر ذخایر انرژی یکی از جایگاه‌های پیشروی را در جهان به خود اختصاص داده است، برای ترکمنستان از اهمیت سیاسی و اقتصادی بالایی برخوردار است.

وی در بخش دیگر این پیام‌ افزوده است: استراتژی توسعه صادرات گاز ترکمنستان به صورت یکپارچه بر افزایش قابلیت‌های استخراج منابع هیدروکربنی است.

بردی‌محمداف تصریح کرد: در کشور ما به فرآوری گاز طبیعی و تولید محصولاتی که تقاضای زیادی در بازار جهانی دارند، توجه زیادی می‌شود.

 وی با تاکید بر افزایش تولید سوخت، به استفاده از دستاوردهای علمی و همچنین رعایت استانداردهای حفاظت از محیط زیست در میادین اشاره کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان بر پایبندی عشق‌آباد به همکاری با ساختارهای بین‌المللی، با توجه به مشارکت اخیر این کشور در بیست و هشتمین کنفرانس اعضا کنوانسیون چارچوب ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی در دبی، اذعان کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول