اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برگزاری مسابقه ویلچررانی در شیراز؛ چالش‌های زیادی در مسیر معلولان وجود دارد

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس از برگزاری مسابقات «ویلچررانی» در شیراز خبر داد.

برگزاری مسابقه ویلچررانی در شیراز؛ چالش‌های زیادی در مسیر  معلولان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا جعفری در حاشیه مسابقه ویلچرانی افراد دارای معلولیت بیان کرد: کسب مدال های رنگارنگ افراد دارای معلولیت نشان از همت بلند افراد دارای معلولیت است و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی در آوردگاه های بین المللی و نواختن سرود ملی باعث غرور ملی و موجب ایجاد نشاط و امید آفرینی در جامعه می شود .

وی افزود:  افراد دارای معلولیت  در تحرک و جابجایی با مشکل مواجه هستند و این موضوع  دارای اهمیت زیادی می باشد.  این افراد در بالا رفتن از پله ها، عبور از ورودی های کم عرض درب ها، استفاده از حمام و توالت، آشپزخانه معمولی، سرویس رفت و آمد عمومی و عبور از زمین های ناهموار با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

جعفری افزود : درکشورهای توسعه یافته با تشخیص و شناسایی این مشکلات، برنامه های توانبخشی با طیف وسیعی از اقدامات و ملاحظات آغاز شد، استانداردها و شکل های جدید معماری تدوین گردید، منازل معلولین جسمی- حرکتی، اتوبوس ها، متروها، قطارها و ورودی بناهای عمومی مناسب سازی شد.

او تاکید کرد: علائم ویژه ترافیکی برای معلولین جسمی- حرکتی و افراد دچار نقص بینایی طراحی و به اجرا گذاشته شده است  و مهم ترین مولفه جهت حضور در مکان های عمومی مناسب سازی کاربردی جهت افراد دارای معلولیت ، سالمندان ، مادران باردار، مادران با کالسکه و افراد کم توان است که بدلیل عدم مناسب سازی شرایط مطلوب برای حضور افراد با شرایط ویژه به طور مطلوب فراهم نیست .

عضو هیئت رئیسه هیات ورزش های همگانی استان فارس اضافه کرد: بعضی مکان ها به ظاهر مناسب سازی شده است اما امکان استفاده برای افراد دارای معلولیت را ندارد.

جعفری گفت : ایجاد ایستگاه های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در پارک ها نقطه قوتی است افراد دارای معلولیت با مراجعه به نزدیک ترین پارک در محل سکونت خود می تواند ورزش کند و مناسب سازی پارک ها و پیاده رو ها امکان تسهیل در رفت و آمد جهت فعالیت بدنی و ورزش  را فراهم خواهد کرد.

بمناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت مسابقه ویلچرانی ویژه افراد دارای معلولیت و خانواده با مشارکت هیات ورزش های همگانی استان فارس و مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز  در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد و در پایان به ۶ نفر از شرکت کنندگان جوایزی از سوی مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز اهدا شد .

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول