اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خروجی حوزه‌های علمیه و‌ دانشگاه‌ها باید اسلامیت باشد

امام جمعه اسفراین گفت: پیشنهاد حضرت امام(ره) برای وحدت حوزه و دانشگاه به‌روز‌شدن حوزه‌ها و دانشگاه و خروجی اسلامیت از این مراکز بود.

خروجی حوزه‌های علمیه و‌ دانشگاه‌ها باید اسلامیت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه اسفراین در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با  تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) بهترین الگو و سرمشق برای زنان عالم است و زنان جامعه ما برای داشتن زندگی علوی و فاطمی باید این آموزه‌ها را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

وی گفت: ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای تبیین هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت زهرای مرضیه‌(س) و سبک زندگی ایشان است.

امام جمعه اسفراین افزود: بزرگترها جوانان را تشویق کنند جوانان در تیررس دشمن هستند و کاری کنیم تا آن‌ها به اهل بیت عصمت و طهارت و سبک زندگی آن‌ها نزدیک و نزدیک‌تر شوند.

وی گفت: خروجی عزاداری‌های ما باید تقوی، عفت زنان و مردان، نماز اول وقت، بصیرت، علم و دانش اسلامی و عزت و مقاومت باشد.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پیشنهاد حضرت امام(ره) برای وحدت حوزه و دانشگاه به‌روزشدن حوزه‌ها و دانشگاه بود تا خروجی این مراکز اسلامیت باشد.

وی ادامه داد: اگر علم شیمی، فیزیک و تجربی می‌آموزند این علوم جهت خدایی پیدا کند و برای درد و درمان مردم و توسعه کشور باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی اسفراین به‌ روز جهانی عاری شدن جهان از خشونت که به پیشنهاد ایران در مجمع سازمان ملل تصویب شد اشاره کرد و افزود: کشورهای مستکبر و غربی این چنین قوانین را در هر کجا که به نفع آن‌ها باشد برای خود تفسیر و از آن استفاده می‌کنند در جریان اغتشاشات ایران به شدت از اغتشاشگران حمایت می‌کردند و می‌گفتند که مردم باید آزاد باشند.

امام جمعه اسفراین گفت: امروزه روزانه بمب‌های مختلف بر روی مردم مظلوم فلسطین ریخته می‌شود و مردم آزادی‌خواه جهان از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند و برای سرکوب مردم از هیچ اقدامی فرو گذار نیستند این بی صداقتی دفاع از حقوق بشر است که آن‌ها مدعی چنین حقوقی هستند.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان با گرامیداشت شب یلدا گفت: شب یلدا کاری ارزشمند در بین ایرانیان است چرا که با دورهمی دارند یکی از سنت‌های حسنه که همان صله‌رحم است را بجا می‌آورند.
وی افزود: یلدا یک بهانه و‌ امتحان است همان قدر که در این شب به فکر مایحتاج خانواده‌های خود هستیم به فکر خانواده‌های کم‌برخوردار در جامعه هم باشیم.

پایان پیام/ د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول