اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

امام جمعه قزوین: جایزه صلح نوبل، هدیه‌ای به جنایتکاران و جلادهای دنیاست

امام جمعه قزوین گفت: از جمله کسانی که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده اند، اسحاق رابین صهیونیست خون‌آشام است، شیمون‌پرز یهودی صهیونیست خونخوار است، اوباما و جنگ‌هایی که در زمان او اتفاق افتاد، سان‌سوچی همان خانم جلاد که در میانمار مدتی اخبارش مانند خبرهای غزه خون به دل آدم‌ها در تمام دنیا می کرد. خون‌خوار بودن وجه مشترک همه این هاست، این ها جایزه صلح نوبل را گرفته اند.

امام جمعه قزوین: جایزه صلح نوبل، هدیه‌ای به جنایتکاران و جلادهای دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: در ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) قرار داریم، سلمان فارسی نقل می کند که رسول الله فرمود هر کس محبّ و علاقمند دختر من فاطمه (س) باشد، هم اهل بهشت است و هم در بهشت همسایه من است، هر کس هم نسبت به فاطمه (س) بغض و کینه دارد گرفتار آتش جهنم خواهد شد.

وی ادامه داد: علاقمندی حرف و لفظ نیست، علاقمندی یعنی عاشق کلمات آن حضرت و به دنبال فرهنگ آن حضرت باشیم، عفاف آن حضرت را رعایت کنیم، آقایان به یک طریق و خانم ها نیز به عنوان شاگردان مکتب حضرت زهرا (س) به گونه دیگری در راستای عفاف، حجاب، پاکدامنی، قناعت و استحکام بنای خانواده گام بردارند، آن کسی که حضرت زهرا (س) را دوست دارد، کاری می کند زندگی‌اش شباهت به حضرت زهرا (س) باشد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امروز می بینیم صهیونیست‌ها با فرهنگ فاطمی می جنگند، کاری که صهیونیست ها می کنند ضد فرهنگ فاطمی است، حضرت فاطمه (س) می فرماید الجار ثمّ الدار، یعنی ابتدا دیگران و سپس خودمان اما صهیونیست‌ها به قیمت کشتن کودکان، زنان و محرومان، یتیم کردن کودکان و آواره کردن توده‌های مظلوم مردم و ویرانی و خرابی خانه های مردم، همه دنیا را برای خودشان می‌خواهند، صهیونیست‌ها همه این جنایات را انجام می دهند چون معتقدند همه چیز باید برای آن‌ها باشد، در حالی که فرهنگ حضرت فاطمه (س) مقدّم داشتن دیگران بر خود است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: پیامبر (ص) در ادامه فرمود محبت فاطمه (س) در صد جا نفعش به آن کسی که به فاطمه (س) محبت دارد می رسد، برخی از آن صد جا را ذکر خواهیم کرد، نخست موقع جان دادن است، چه کسی می‌تواند موقع جان دادن به داد ما برسد؟ پدر، مادر، فرزند، برادر، خواهر و هیچ کس دیگری نمی تواند موقع جان کاری برای ما کند اما فاطمه (س) و محبت او در آن هنگام می تواند به داد ما برسد.

وی خاطرنشان کرد: دوم اینکه در قبر فاطمه (س) می تواند به داد محبّش برسد، وقتی ما را در قبر گذاشتند و با اعمالمان تنها شدیم، چه کسی و چه چیزی جز محبت فاطمه (س) می تواند مایه دلگرمی ما باشد؟

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد:‌ سوم آن موقعی که ترازوی اعمال را می آورند تا اعمال آدم‌ها را بسنجند، آنجا چه کسی و چه چیزی جز محبت فاطمه (س) می تواند به داد ما برسد؟ یعنی اگر اعمالمان هم سبک بود، محبت فاطمه (س) آن را سنگین می کند، برای اینکه پیامبر (ص) فرمود من دو چیز سنگین شامل قرآن و عترت را در میان شما به امانت می گذارم، مرکز ثقل ثقلین فاطمه (س) است، این محبت می‌تواند اعمال ما را در ترازو سنگین کند، هر کس نامه اعمال نیکش سنگین شد، سعادتمند است.

حضرت فاطمه (س) در قیامت از محبینش دستگیری می‌کند

خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) در قیامت از محبینش دستگیری می‌کند، تصریح کرد: چهارم اینکه فاطمه (س) در محشر دست محبّینش را می گیرد، وقتی قیامت به پا می شود محبت فاطمه (س) دستگیر ما خواهد شد، پنجم اینکه در صراط فاطمه (س) دست دوستدارانش را می گیرد، وقتی که می خواهیم از پل صراط عبور کنیم آن چیزی که به ما قوّت و جرأت عبور از پل صراط را می دهد محبت فاطمه (س) است.

وی یادآور شد: ششم زمانی که اعمال ما را در ترازو می گذارند، آن‌ها را وزن و حساب و کتاب می کنند، آن موقع باز هم محبت فاطمه (س) به داد ما خواهد رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: پیامبر (ص) در پایان فرمودند هر کس دختر من فاطمه (س) از او راضی باشد، من هم از او راضی هستم، هر کس من از او راضی باشم خدا از او راضی است، هر کس دخترم فاطمه (س) نسبت به او ناراحت باشد، من هم نسبت به او خشمگین خواهم بود و هر کس من نسبت به او خشمگین باشم، خشم خدا شامل حال او خواهد بود، وای بر کسی که به فاطمه (س)، به ذرّیه فاطمه (س) و به پیروان او ظلم روا دارد.

آیت‌الله عابدینی افزود: این قتل عام هایی که در سرزمین‌های اشغالی، یمن و هر کجا نسبت به پیروان دین و اهل بیت (ع) اتفاق می افتد، دشمنی با حضرت فاطمه (س)، رسول خدا (ص) و خاندان عصمت و طهارت است و موجب خشم و غضب الهی خواهد بود.

وی عنوان کرد: روز تحقیق و پژوهش را در پیش داریم، رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرمودند سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده، به پا خیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما به شدت بیمناک است ناکام سازید، بحمدلله استعداد علم و تحقیق در ملت ما از متوسط جهان بالاتر است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: یک زمانی آمار این بود که ما 13 برابر میانگین دنیا سرعت علمی داریم، این ها نشان می دهد کشور ما به سرعت جدی و پرشتاب برای فتح قله های علم، دانش و پیشرفت حرکت می کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ما دوران سختی را گذرانده‌ایم، شاید هنوز هم باید برخی سختی ها را تحمل کنیم اما مطمئنیم آینده نظام اسلامی ما و کشورمان، به برکت دانشمندان متدین و متعهدمان روز به روز روشن‌تر و آبادتر خواهد بود و سختی ها و گرفتاری ها را ان‌شاءالله به همت همه مردم و با جدیت بیشتر مسئولان اصلی و دست‌اندرکاران پشت‌سر خواهیم گذاشت.

روز حمل و نقل

وی تأکید کرد: روز حمل و نقل را در پیش داریم، در آستانه ورود به فصل زمستان، برف، بارش، بوران، راهبندان برفی و کولاک قرار داریم، به عزیزان عرصه حمل و نقل تبریک عرض می کنیم و برای زحماتی که همواره می کشند به آنان خداقوت می گوییم، ان شاءالله خدا به کارهای آنان برکت عنایت کند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند اگر کسی در مسیر مؤمنین ایجاد زحمت کند، در قیامت نزد خدای متعال باید پاسخگو باشد، برای مثال آن هایی که می آیند دام می گذارند و مؤمنین را ترور می کنند، آن اشراری که یک زمانی در کردستان مین‌گذاری می کردند، این ها در صف اول این حدیث پیامبر (ص) قرار دارند، همان مسئولانی که می توانند یک جاده روستایی را طوری درست کنند که خوف و خطر و تصادف در آن نباشد، مردم با گرد و خاک آلوده نشوند، گرفتاری نکشند، ماشین‌هایشان از بین نرود، هر کسی در این زمینه کوتاهی کند مسئول است.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: معنای حدیث پیامبر (ص) این است که آن هایی که صادقانه خدمت می کنند مشمول لطف و عنایت خداوند خواهند شد، زمانی که شما این جاده را درست می کنید، هر ماشینی که از آنجا عبور می کند، حتی اگر راننده و سرنشینان حواسشان به کار شما نباشد، خدا برای این مسئول ثواب در نظر می گیرد، اگر هم برعکس باشد و به این امور رسیدگی نکنید، لعنت مردم را در پی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: امیدواریم عزیزان ما در این عرصه مهم خدمت‌گزاری هر روز بهتر و بیشتر از گذشته در خدمت مردم باشند و در نتیجه مشمول دعای خیر همه مؤمنین و مؤمنات باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: روز عاری از خشونت و افراط‌گری را در پیش داریم، آن کسی که جایزه نوبل را بنا گذاشت، خودش مخترع دینامیت بود و تمام فکرش این بود که چکار کنیم اگر در یک جا خواستیم آدم هایی را بکشیم، مجبور نباشیم تک تک بکشیم، بلکه دسته جمعی آن ها را از بین ببریم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مانند بمب های صهیونیست ها و آمریکایی ها که به صورت یکجا جمعیت زیادی از زنان و کودکان را به شهادت می رسانند، این آدم هم که جایزه نوبل را بنا گذاشت عمری این طور فکر می کرد و صد و اندی کارخانه اسلحه‌سازی را در کشورهای مختلف راه انداخته بود، جایزه صلح این آدم به چه کسانی باید برسد؟

وی خاطرنشان کرد: جمله کسانی که از این مؤسسه و از بقایای ثروت این تبهکار جایزه صلح دریافت کرده اند، اسحاق رابین صهیونیست خون‌آشام است، شیمون‌پرز یهودی صهیونیست خونخوار است، اوباما و جنگ‌هایی که در زمان او اتفاق افتاد، سان‌سوچی همان خانم جلاد که در میانمار مدتی اخبارش مانند خبرهای غزه خون به دل آدم‌ها در تمام دنیا می کرد، کیسینجر که طراح جنگ‌های آمریکایی در کشورهای مختلف دنیا بود، تعداد آدم‌هایی که با مشورت این خائن کشته شدند قابل شمارش نیست، خون‌خوار بودن وجه مشترک همه این هاست، این ها جایزه صلح نوبل را گرفته اند.

جایزه صلح نوبل را به جلادترین آدم‌ها اهدا می‌کنند

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه جایزه صلح نوبل را به جلادترین آدم‌ها اهدا می‌کنند، تأکید کرد: چرا انور سادات باید جایزه نوبل بگیرد؟ برای اینکه کاری کرد که مردم زشتی چهره منحوس صهیونیست ها را نبینند و بگویند این ها اهل آشتی هستند، بنابراین ما در دنیایی هستیم که صلح را این طور می بینند، جایزه صلح را به جلادترین آدم‌ها می دهند، این ها برای ما درس است و باید به انبیای الهی، ائمه (ع) و حضرت فاطمه (س) پناه ببریم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: درباره شب یلدا هم یک حدیث از امیرالمؤمنین (ع) نقل می کنم که ما باید شب را چگونه بگذرانیم، حضرت فرمودند آن هایی که اولیای الهی هستند، نه ترس دارند و نه نگران‌اند، اولیاءالله با نماز شب اولیاءالله می شوند، حضرت فرمودند بیداری شب برای یاد خدا برای اولیای الهی غنیمت است و به دنبال این می گردند که چنین فرصتی پیدا کنند.

وی یادآور شد: حضرت در ادامه فرمودند متقین هم خصلتشان، اخلاق‌شان، منش شخصیتی و زندگی‌شان این است که از شب برای یاد خدا، ارتباط خدا و الهامات معنوی و الهی برخوردار شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: سالروز تبعید رهبر حکیم انقلاب اسلامی، امام خامنه ای حفظه‌الله را گرامی می داریم، یک روز امام (ره) را تبعید کردند و ایشان با عزت و سربلندی به میهن اسلامی بازگشت، یک روز هم رهبر حکیم ما را تبعید کردند و ایشان امروز با عزت و سربلندی در حال تحقیر مستکبران جهان هستند، خدا را برای این نعمت ها شکرگزاریم.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح که به‌خاطر این مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه را داریم، گرامی میداریم، شهادت شهید تندگویان را نیز گرامی می داریم و برای شهدای عزیزمان از خدای متعال علوّ درجات را خواهانیم.

وی بیان کرد: همچنین شهادت تعدادی از مرزبانان مظلوم را که در نیمه شب گذشته در شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان به دست تروریست‌های خائن و عوامل صهونیست ها به شهادت رسیدند، تسلیت عرض می کنیم، این عزیزان مظلومانه به شهادت رسیدند، عوامل صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی ضربه می خورند و در جاهای دیگر مجبور به انتقام‌گیری هستند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قدردان این شهدای مظلوم مرزی هستیم و راهشان را ادامه خواهیم داد، آن ها برای پاسداری از امنیت ملت، اسلام و دین جانشان را به خدا تقدیم کردند، ان‌شاءالله این شهدا با انبیاء و اولیای الهی محشور شوند و خداوند به خانواده‌های آنان صبر عنایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در پایان نیز از خدای متعال ملتمسانه درخواست باران رحمتش را داریم تا زمین تشنه ما را سیراب کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول