اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

کنعانی تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه سردار قاآنی و فرماندهان نیروی قدس را شدیدا محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح رسمی و قانونی آن از جمله نیروی قدس سپاه، همواره کابوس گروه‌های تروریستی و رژیم‌های حامی آن‌ها خواهند بود.

کنعانی تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه سردار قاآنی و فرماندهان نیروی قدس را شدیدا محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، تحریم ۶ فرد و نهاد ایرانی از جمله سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین نمایندگان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در تهران توسط آمریکا و انگلیس واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی را به همراه داشت و او این اقدام را شدیدا محکوم کرد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (جمعه) ۲۴ آذر ماه گفت که اقدام خصمانه مزبور، گام دیگری در تکمیل مسیر کینه‌ورزانه و البته توأم با یأس و انفعال رژیم‌های تروریست پرور آمریکا و انگلیس علیه ملت و انقلاب اسلامی ایران در طول چند دهه متمادی است که همواره در اشکال مختلف ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه عصبانیت کشورهای خالق و حامی داعش از سپاه پاسداران، این نیروی پیشتاز، سرافراز و الهام‌بخش مبارزه با تروریسم، برای ملت ایران و ملت‌های منطقه و آزاداندیشان جهان تعجب آور نیست، افزود: این عصبانیت قبلا نیز در ماجرای ترور بزدلانه قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم،سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مشاهده شده بود.

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی رژیم‌های ورشکسته آمریکا و انگلیس که نتوانستند از طریق جنایت ترور شهید سلیمانی و همراهان وی، راه روشن و پر رهرو مقاومت را در منطقه سد کنند، با درس نگرفتن از گذشته، همچنان به دنبال سیاست‌های شرورانه خود هستند.

وی افزود: اتهام‌زنی آمریکا و انگلیس علیه نیروهای پیشتاز ضدتروریستی سپاه پاسداران، تلاشی ناشیانه و بی‌حاصل برای انحراف افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر مسؤولیت قطعی آنان نسبت به‌ جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه است که با حمایت تمام عیار آمریکا و انگلیس طی ۲ ماه، قریب ۲۰ هزار نفر از شهروندان فلسطینی را به شهادت رسانده است.

به گزارش فارس، دولت انگلیس روز پنجشنبه ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) در بیانیه‌ای، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه و ۶ تن از فرماندهان ارشد سپاه را به ادعای همکاری با حماس و جهاد اسلامی فلسطین تحریم کرد.

انگلیس خالد قدومی و ناصر ابوشریف، نمایندگان حماس و جهاد اسلامی فلسطین در ایران را نیز در فهرست تحریم قرار داد.از سوی دیگر وزارت خزانه‌داری آمریکا هم روز پنجشنبه ۲۳ آذر تعدادی از فرماندهان سپاه قدس را به این بهانه تحریم کرد. در همین خصوص معاون فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، روز پنجشنبه از همراهی انگلیس با آمریکا در اعمال این تحریم‌ها قدردانی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین نقش آمریکا و انگلیس در تأسیس و حمایت نامحدود از رژیم شرور صهیونیستی بعنوان منفورترین تشکیلات تروریستی جهان را لکه ننگی بر پیشانی آنان خواند و افزود: این دو رژیم هرگز در جایگاه حقوقی و اخلاقی قضاوت نسبت به دیگران نیستند، بلکه باید بعنوان متهم پاسخگوی جهانیان باشند. 

کنعانی تأکید کرد: طرح اتهامات پوچ و بی‌ارزش علیه نیروی افتخارآفرین و ضدتروریسم نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان شجاع آن، تاکنون تغییری در معادلات کنونی منطقه به نفع رژیم‌های آمریکا و انگلیس ایجاد نکرده و نتیجه‌ای جز رسوایی بیشتر برای این جنگ‌افروزان نخواهد داشت.

 سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر حق و اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به رویکرد غیرقابل قبول آمریکا و انگلیس، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح رسمی و قانونی آن ازجمله نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همواره کابوس گروه‌های تروریستی و رژیم‌های حامی آن‌ها خواهند بود و این قبیل تلاش‌های مذبوحانه و مغایر با موازین بین‌المللی، بی‌تردید کوچک‌ترین خللی در اراده راسخ آن‌ها در دفاع از میهن اسلامی، مبارزه با تروریسم و مقابله با استکبار جهانی ایجاد نمی‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول