اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیسی‌ها به پرستاران بیش از سیاستمداران اعتماد دارند

جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان اعتماد عمومی مردم بریتانیا به سیاستمداران و وزرای این کشور به رقمی بسیار بی‌سابقه در بازه زمانی ۴۰ ساله رسیده است.

انگلیسی‌ها به پرستاران بیش از سیاستمداران اعتماد دارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «۹ درصد»، این آماری است که بررسی‌های جدید مؤسسه نظرسنجی «ایپسوس» از میزان اعتماد مردم بریتانیا به سیاستمداران این کشور به دست آورده است.

مؤسسه نظرسنجی فوق در بررسی "شاخص صداقت مشاغل" پی برده است از بین ۳۱ شغل در بریتانیا، میزان اعتماد جامعه انگلیس به سیاستمداران این کشور اروپایی از سال ۱۹۸۳ تاکنون به پایین‌ترین حد رسیده است.

آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که میزان اعتماد عمومی مردم انگلیس به سیاستمداران حتی از ۱۲ درصد سال ۲۰۲۲ نیز کاهش بیشتری داشته است و این اعتماد در بین ساکنان «لندن» پایتخت انگلیس به سه درصد رسیده است و تنها دو درصد از بریتانیایی‌های ۲۵ تا ۳۴ سال به سیاستمداران این کشور اروپایی اعتماد دارند.

 

حدود چهار سال پیش نیز یکی از افراد نزدیک به خاندان سلطنتی انگلیس در خصوص نظر ملکه الیزابت درباره اوضاع سیاستمداران این کشور گفته بود: «فکر می‌کنم او واقعا ناراحت و ناراضی است».

ایپسوس اعتماد عمومی انگلیسی‌ها به مشاغل را ارزیابی کرده است که طبق آن میزان اعتماد به پرستاران در انگلیس ۸۸ درصد بود و خلبانان هواپیماها و کتابداران به ترتیب با ۸۷ و ۸۶ درصد، بیشترین میزان اعتماد عمومی را به خود جلب کرده بودند.

سیاستمداران و پس از آن وزرای کابینه انگلیس با ۹ و ۱۰ درصد، در بین مشاغلی قرار گرفته بودند که مردم انگلیس کمترین اعتماد را به آن‌ها داشتند.

کابینه نخست‌وزیر انگلیس ریشی سوناک اخیراً دستخوش تغییرات زیادی شده است و سوناک در بخشی از این تغییرات مجبور شد «سوئلا بریورمن» وزیر کشور خود را به دلیل نافرمانی‌های پیاپی برکنار کند.

نظرسنجی ایپسوس بین نمونه‌ای از یکهزار و ۲۰ و یکهزار و ۱۵ فرد بزرگسال بریتانیایی بالای سن ۱۶ سال و از طریق تلفن و در دو بازه زمانی ۸ تا ۱۴ نوامبر (۱۷ تا ۲۳ آبان) و ۱۵ تا ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳ (۱۶ تا ۳۰ آبان) انجام گرفته است. در بازه زمانی فوق کابینه سوناک دستخوش تغییرات زیادی شد و او بسیاری از وزرای این کشور را جایگزین کرد.

خبرنگار: شیدا فرهادیانپور

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول