اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام و شهید مدافع حرم بر فراز دستان مردم کرمانشاه

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس و شهید مدافع حرم«رضا عباسی» بر فراز دستان مردم کرمانشاه تشییع شد.

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام و شهید مدافع حرم  بر فراز دستان مردم کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهادت میراث حضرت زهرا(س)، مولا علی(ع) و ائمه اطهار(ع) است که فرزندان ایران اسلامی این میراث گرانبها را همواره در راه حفظ و دفاع از اسلام حفظ کرده‌اند.

امروز همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) هموطنان در سرتاسر ایران، میزبان ۲۸۰ شهید گمنام دفاع مقدس هستند؛ همان‌هایی که با ندای «یا زهرا» به آسمان‌ها پرکشیدند.

در کرمانشاه پیکر هفت شهید گمنام به همراه پیکر تازه تفحص شده شهید مدافع حرم «رضا عباسی»، از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از میدان آیت‌الله کاشانی به سمت مسجد جامع بر فراز دستان کرمانشاهی‌ها ولایتمدار در حال تشییع است؛ مراسم به نماز ظهر و عصر به امامت آیت‌الله حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ختم خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس، گفت: به خاطر اینکه مراسم تشییع و تدفین حضرت زهرا(س) در گمنامی بوده و بانوی بزرگوار به صورت گمنام به خاک سپره شدند، هر ساله در ایام فاطمیه بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، شهدای گمنام تفحص شده را در سرتاسر کشور تشییع و تدفین می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز مصادف با روز شهادت حضرت زهرا مرضیه(س)؛ ۲۸۰ لاله گلگون‌کفن در سرتاسر کشور تشییع خواهد شد که هفت پیکر از این شهدای گرانقدر و یک شهید مدافع حرم تازه تفحص شده «رضا عباسی» از ۲۰ آذرماه مهمان کرمانشاه بوده و در اقصی نقاط استان مورد استقبال قرار گرفتند.

آمار شهدای گمنام تدفین شده در استان کرمانشاه ۱۴۲ شهید است که با این هفت شهید بزرگوار؛ به ۱۴۹ شهید گمنام خواهد رسید.

یکی از این شهدا گمنام بعد از مراسم تشییع؛ ظهر امروز ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در استانداری کرمانشاه، یک شهید ساعت ۹ صبح ۲۷ آذرماه در دانشگاه فرهنگیان، یک شهید ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه ۲۷ آذرماه‌ در دانشگاه صنعتی، یک شهید ساعت ۹ صبح ۲۸ آذرماه در مرکز پشتیبانی ستاد سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان، یک شهید ساعت ۱۱ در تاریخ  ۲۸ آذرماه در مرکز آموزشی کربلا، یک شهید ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه ۲۸ آذرماه در ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه و شهیدی دیگر در اسلام آبادغرب بخش حمیل؛ تدفین خواهند شد.

پلیس راهور کرمانشاه از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های منتهی به محل برگزاری تشییع شهدا خبر داده است.

گفتنی است، همزمان با شب شهادت حضرت زهرا مرضیه (س) مراسم وداع با پیکر مطهر هفت شهید گمنام و شهید رضا عباسی در حسینه حضرت معصومه(س) واقع در بلوار طاق‌بستان برگزار شد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول