اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تعیین تکلیف دو هزار میلیارد ریال اموال قاچاق و متروکه در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان از تعیین تکلیف ۲ هزار میلیارد ریال اموال قاچاق و متروکه استان و برگشت آن‌ها به بیت‌المال خبر داد.

تعیین تکلیف دو هزار میلیارد ریال اموال قاچاق و متروکه در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی با اشاره به تعیین تکلیف دو هزار میلیارد ریال اموال قاچاق و متروکه خوزستان و برگشت آن‌ها به بیت المال، اظهار کرد: از این میزان یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، از طریق مزایده و حراج کالا‌های قاچاق و متروکه و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل برگشت کالا به صاحبان آن‌ها، تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه بخشی از این کالا‌ها به سرعت فاسد می‌شوند، افزود: باید علاوه بر نگهداری صحیح از آن‌ها، در رسیدگی به پرونده این کالا‌ها و صدور رای تسریع کرد.

دهقانی ادامه داد: در این مدت ۱۲۸ فقره پرونده به دلیل غیرقابل مصرف بودن وبه منظور حفظ سلامت مصرف کننده، از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر تسریع تعیین تکلیف اموال توقیف شده در گمرکات و بنادر خوزستان، اضافه کرد: اموال ۱۳۰ فقره پرونده از گمرکات خرمشهر، آبادان و بندر امام خمینی نیز در حال قیمت‌گذاری است که به زودی در فرآیند مزایده و فروش قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی کالا‌ها و تعیین تکلیف اموال تملیکی، می‌گوید: اموال ۲۴ فقره پرونده از گمرک آبادان و کالای ۱۴ فقره پرونده از گمرک خرمشهر به انبار‌های سازمان انتقال یافت.

دهقانی اضافه کرد: اموال ۱۰ فقره پرونده از گمرک آبادان و ۴۰ فقره پرونده از گمرک خرمشهر نیز در حال آماده‌سازی و انجام تشریفات گمرکی برای انتقال به انبار‌های اداره اموال تملیکی استان است.

وی افزود: این اموال تا صدور نتیجه رای دادگاه و پس از آن به عنوان امانت صاحبان کالا و بیت‌المال در انبار‌ها نگهداری می‌شوند و بر اساس قانون، حفظ و نگهداری صحیح از آن‌ها به عنوان یک تکلیف، به عهده سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول