اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مادران دیار امامزاده عبدالله(ع) آمل برای شهید گمنام مادری کردند

مادران دیار امامزاده عبدالله آمل کاری کردند کارستان، گل کاشتند و با ناله و مویه‌های شان دل زمین و زمان را برای گمنامی شهید خوشنام به درد آوردند.

مادران دیار امامزاده عبدالله(ع) آمل برای شهید گمنام مادری کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مردان و زنان دیار امامزاده عبدالله این شهرستان، تشییع جانانه با شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس داشتند و بر روی دست خود جوان ۲۵ ساله را روانه کردند.

خوشنام ۲۵ ساله بخش شهید پرور امامزاده عبدالله در عملیات کربلای ۵ و منطقه شلمچه به شهادت رسید و پس از سال‌ها غربت طی تفحص بخش هایی از پیکر مطهرش به جمع دلدادگان مسیر شهید و شهادت بازگشت.

شهید گمنام سال‌های عشق و عاشقی صبح امروز پس از تشییع از میدان ساعت تا امام خمینی(ره) در شهرستان ساری راهی شهر هزار سنگر آمل شد و پس از تشییع بر روی دستان مرد و زن سرزمین ششم بهمن از میدان قائم تا میدان ۱۷ شهریور به زیارت آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) رفت.

شیرزنان و غیور مردان بخش امامزاده عبدالله که در دامن خود نواده اهل بیت را می بینند، از میدان شهرداری تا آستان مقدس پیکر خوشنام را دست به دست چرخاندند و اشک عاشقانه ریختند.

امامزاده عبدالله که در دل خود جنگل، کوهستان، جلگه، دشت و صحرا را از خداوند به ارث برده این بار میزبان نخستین شهید گمنام در دیار خود است.

مادران این سرزمین کاری کردند کارستان، گل کاشتند و با ناله و مویه های شان دل زمین و زمان را به درد آوردند.

مادری کردند، تابوت گلگون کفن را در آغوش گرفتند، موری کردند، مجمع عروسی و دامادی برای نوجوان وطن به سر گرفتند تا کسی نگوید فرزند زهرا(س) تنها است و در غربت به سر می برد، بلکه اینجا ما تنهاییم و باید با تمسک به اهل بیت و شهدا از تنهایی دربیاییم.

در گمنامی پدر و مادر ندارند ولی این روزها همه برای شان پدر، مادر، خواهر و برادر هستند و تنها نه بلکه یک ملت خانواده شان است، یک مملکت برای شان می گرید و یک ایران داغذار آنها است.

بر روی دست مادران وطن تشییع شدند، راهی آستان امامزاده عبدالله تا پس از زیارت به سراغ تیپ مالک اشتر روند و امشب وداع فاطمی راه بیاندازند.

این شهید خوشنام هشت سال دفاع پس از وداع در بین همرزمان روزهای حماسه و خون، صبح فردا دوشنبه در محوطه مرکز عملیاتی و آموزشی تیپ مالک اشتر خاکسپاری می شود.

گزارش از: قربانعلی مسافر

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول