اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افتتاح مدرسه 6 کلاسه برای دانش آموزان اوتیسم مشهد

با حضور مسئولان مشهدی مدرسه 6 کلاسه مناسب گروه استثنایی اوتیسم افتتاح شد.

افتتاح مدرسه 6 کلاسه برای دانش آموزان اوتیسم مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صبح امروز با حضور محسن داوری، فرماندار مشهد و سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی مدرسه پیش دبستانی و دبستان خیرساز ویژه دانش آموزان طیف اوتیسم در محل نبش خیابان سحر24 افتتاح شد.

محسن داوری، فرماندار مشهد در این مراسم با بیان اینکه بعد از ۴۵ سال هنوز در حوزه آموزش و پرورش دچار نقص های زیربنایی هستیم، اظهار کرد: همت مردمان ما است که علیرغم اینکه دشمن برایشان مشکلات ایجاد می کند و ضعف هایی که ما در درون کشور داریم مردم محکم ایستاده اند.

وی در ادامه افزود: امروز جنگ دیگری در میدان است، یک روزی جنگی بود که ما دشمن را می دیدیم و جلوی دشمن خاکریز درست می کردیم و موشک می زدیم اما امروز نوع دیگری دشمن ورود پیدا کرده است و ما دشمن را نمی بینیم اما آنها ما را می بینند و در حال برنامه ریزی هستند لذا در آن روز جهادسازندگی خاکریز درست می کرد که دشمن را پشت خاکریزها زمین گیر می کرد اما امروز برادران عزیزمان در اداره کل نوسازی مدارسی را در حال بنا و تجهیز می کنند که دشمن را در خاکریزهایش زمین گیر نمی کند بلکه دشمن را در درون خانه اش می لرزاند. هر مدرسه ای در کمترین ظرفیتش حدود ۵۰۰ نفر عالم را به جامعه تحویل می دهد و از بین این دانش آموزان، دانشمندانی به جامعه تحویل خواهند داد که این دانشمندان همچنان که در دنیا گفتمان انقلاب اسلامی در حال حاضر حرف برای گفتن دارد و مقدمه ظهور که تسلط بر جامعه است مهیا خواهد شد.

فرماندار مشهد در پایان گفت: افتتاح مدارس یک اقدام بسیار ارزشمند است که نباید کوچک شمرده شود.

سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح یک مدرسه ای هستیم که برای دانش آموزان با شرایط و نیاز های ویژه که مدارس خاص اوتیسم است.

وی در ادامه افزود: مدارس اوتیسم در عدالت آموزشی مفید و موثر است. ما 4 هفته است که به صورت مداوم در روزهای سه شنبه در مناطق مختلف مشهدمقدس شاهد افتتاح مدارس هستیم و تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در طی این چندماه حدود ۳۰ مدرسه در کلانشهر مشهد افتتاح خواهد شد و نهادهای مختلف نیز در این موضوع با ما همکاری های خوبی دارند و امیدواریم که این برنامه تداوم داشته باشد. 

گفتنی است که این مدرسه 6 کلاسه مناسب گروه استثنایی اتیسم است که با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال به افتتاح رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول