اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

قزاقستان: شرکت قزاقی «‌Elem» در فهرست تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار ندارد

وزارت اقتصاد ملی قزاقستان در مورد اعمال محدودیت برای شرکت‌های قزاقی «‌Elem» گفت: این تحریم‌ها ثانویه نیستند، یعنی به فهرست مسدودکننده دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا (فهرست SDN) تعلق ندارند.

قزاقستان: شرکت قزاقی «‌Elem» در فهرست تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، وزارت اقتصاد ملی قزاقستان در مورد اعمال محدودیت برای شرکت‌های قزاقی «‌Elem»گفت: این تحریم‌ها ثانویه نیستند، یعنی به فهرست مسدودکننده دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا (فهرست SDN) تعلق ندارند.

در بیانیه وزارت اقتصاد ملی قزاقستان  آمده است: 7 دسامبر سال جاری، گروه «Elem» در لیست نهاد دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار گرفته است.

گفتنی است که از می 2023، گروه «Elem» فعالیت تجاری خارجی انجام نداده است.

محدودیت‌‌‌های معرفی شده به این معنی است که از این پس تامین کنندگان از ایالات متحده نمی‌توانند کالاهای آمریکایی را برای این شرکت بدون دریافت مجوز ویژه ارسال کنند.

شرکت‌هایی که تحت محدودیت‌های وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار دارند، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، به استثنای همکاری با طرف‌های دیگر آمریکایی. این فهرست همچنین شامل شرکت‌هایی از کشورهای توسعه یافته مانند آلمان، ژاپن، بلژیک و بریتانیا می‌شود.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که این تحریم‌ها ثانویه نیستند، یعنی به فهرست مسدودکننده دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا (فهرست SDN) تعلق ندارند.

همانطور که در سایت این شرکت گزارش شده، "گروه Elem" در زمینه لجستیک قطعات الکترونیکی، قطعات، تجهیزات صنعتی و قطعات یدکی فعالیت می‌کند.

در ماه آگوست گزارش شد که شرکت قزاقستانی به دلیل روابط با کره شمالی مشمول تحریم‌های آمریکا شده است.

شرکت‌هایی از قرقیزستان اخیراً تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند، آنها به دلیل همکاری با روسیه در فهرست تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفتند.

در ماه جولای، دو شرکت قزاقستانی تحت تحریم اوکراین قرار گرفتند.

با محدودیت‌های تجاری برای شرکت‌ها اعمال شده، اجرای تعهدات اقتصادی و مالی به حالت تعلیق درآمده و سایر مجوزها لغو شده است. یکی از آنها در تولید قطعات و مجموعه‌های تجهیزات هوانوردی مشغول است. دیگری بخشی از گروهی از شرکت‌های روسی است که تجهیزات جوشکاری تولید می‌کنند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول