اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلفات 383 هزار نفری ارتش اوکراین از آغاز جنگ

وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو اعلام کرد از آغاز عملیات نظامی این کشور تخمین زده می‌شود که ۳۸۳ هزار نظامی اوکراین کشته یا زخمی شده‌اند.

تلفات 383 هزار نفری ارتش اوکراین از آغاز جنگ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو امروز سه‌شنبه اعلام کرد از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین تخمین زده می‌شود که ۳۸۳ هزار نظامی کی‌یف کشته یا زخمی شده‌اند و اوکراین فقط از آغاز ضدحملات علیه نیروهای روسیه در چهارم ژوئن (۱۴ خرداد)، ۱۵۹ هزار نیرو (کشته و زخمی) از دست داده است. 

شویگو همچنین اعلام کرد از آغاز درگیری‌ها، نیروهای مسلح روسیه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ مزدور خارجی، ۱۲۱ هواپیما و ۷۶۶ تانک از جمله ۳۷ تانک غربی لئوپارد اوکراین را از بین برده‌اند. 

او با بیان این که امروز ارتش روسیه آماده رزم‌ترین ارتش جهان است، تاکید کرد نیروهای مسلح روسیه عملیات ویژه را در سال ۲۰۲۴ تا تکمیل وظایف مشخص شده ادامه خواهند داد.

به گفته شویگو، اوکراین تاکنون ۲۰۳ میلیارد دلار از حامیان خارجی خود دریافت کرده که ۳۰ میلیارد بیشتر از تولید ناخالص داخلی آن است و در واقع کشوری ورشکسته است.

در آستانه دو سالگی جنگی که غرب بویژه آمریکا تاکنون میلیاردها دلار برای تداوم آن تا تحمیل شکست بر مسکو هزینه کرده، وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف خبر داده که تعدادی از سران بلندپایه و شناخته شده غربی از جمله یک رهبر خاص چند بار و از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف خواستار برگزاری مذاکره برای پایان دادن به درگیری‌ها شده‌اند. 

به گزارش ان‌بی‌سی به نقل از مقام‌های آمریکایی، «واشنگتن نگران است که نیروهای اوکراین رو به اتمام است و نمی‌تواند در میدان جنگ موفق شود». مقام‌های ارشد اوکراینی از جمله رئیس‌جمهور این کشور ولودیمیر زلنسکی به تازگی اذعان کرده‌اند که ضدحملات ناموفق ارتش اوکراین باعث کاهش تمایل کشورهای غربی برای ارسال کمک شده است. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول