اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: روابط ایران و لیبی در مسیر درستی قرار گرفته است

وزیر امور خارجه در دیدار معاون نخست‌وزیر و وزیر بهداشت لیبی با بیان اینکه روابط 2 کشور در مسیر درستی قرار گرفته، گفت که ایران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات با لیبی ندارد.

امیرعبداللهیان: روابط ایران و لیبی در مسیر درستی قرار گرفته است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رمضان احمد محمد ابوجناح معاون نخست‌وزیر و وزیر بهداشت لیبی که در رأس هیأتی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده، سه‌شنبه ۲۸ آذر ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از ارتقای مناسبات بین دو کشور ایران و لیبی ظرف دو سال گذشته، اضافه کرد: ما هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات نداریم.وزیر امور خارجه افزود: خوشبختانه ارزیابی ما این است که روابط دو کشور در مسیر درستی قرار گرفته و می‌توانیم به سرعت توافقات بین دو کشور را اجرایی کنیم.

وزیر امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران برای روابط، با لیبی اهمیت قائل است و در این چارچوب برگزاری کمیسیون مشترک و نشست بین تجار و بازرگانان دو کشور می‌تواند در دستورکار قرار گیرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در تولید تجهیزات پزشکی ظرف سال‌های اخیر، گفت که کمیته مشترک سلامت می‌تواند بین ایران و لیبی تشکیل شود و همکاری دو کشور در زمینه تبادلات پزشکی ارتقا یابد.

رمضان احمد محمد ابوجناح معاون نخست‌وزیر و وزیر بهداشت لیبی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران تأکید کرد که بین جمهوری اسلامی ایران و لیبی روابط مستحکمی از دیر باز وجود داشته است.

وی بر گسترش مناسبات به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و پزشکی تأکید کرد و خواستار انسجام و پیوستگی کشورهای مسلمان در شرایط کنونی شد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول