اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خدمت‌رسانی کاروان «نوکری فاطمی» در خراسان‌جنوبی+ تصویر

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: ۵۰ روحانی کاروان نوکری فاطمی با استقرار در ۲۰ روستای بخش قهستان دهه فاطمیه باشکوهی را در این منطقه رقم زدند.

خدمت‌رسانی کاروان «نوکری فاطمی» در خراسان‌جنوبی+ تصویر

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ دهه فاطمیه به پایان نزدیک می‌شود و مفتخریم که هر ساله ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) با شکوه و عظمت خاصی و بنابرفرمایش مقام معظم رهبری که فرموند: «فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کرد» به لطف خدا و ارادت مردم خراسان جنوبی محقق شده و فاطمیه ای عاشورایی برگزار می‌کنند.

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در  خراسان جنوبی حتی در دورترین نقاط روستایی و مرزی گواه با شکوه برگزار شدن ایام فاطمیه است.

و در این میان هستند افرادی از جنس اخلاص و ارادت به اهل‌بیت (ع) که زمینه ساز برگزاری مراسم عزای حضرت فاطمه زهرا (س) در مناطقی که مداح و سخنران نداشته و شاید جمعیت زیادی برای برگزاری مراسم نداشته باشد، شده و بانی برگزاری مراسم حضرت مادر می‌شوند‌ و با اقدامات انجام شده خود عبارت «فاطمه فاطمه است» را به معنای واقعی تعبیر می‌کنند.

این مقدمه اقدامات شاخص و بسیار ارزشمند کاروان نوکری فاطمی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی است که طی دهه فاطمیه در استان ارائه خدمت کردند.

مهدی هنری، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات کاروان نوکری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان، اظهار کرد: به توفیق الهی و عنایات اهل بیت بویژه حضرت زهرا (س) مانند سال‌های قبل، کاروان نوکری فاطمی امسال نیز فعالیت خود را با همت و مشارکت ۵۰ نفر از طلاب و روحانیون بومی و غیر بومی در منطقه قهستان آغاز کرد.

وی افزود: کاروان نوکری فاطمی در حدود ۲۰ روستای منطقه قهستان اقدام به برپایی مراسم عزاداری طی ایام شهادت حضرت زهرا (س) کرده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان جنوبی بیان کرد: محور و عرصه های خدمت کاروان نوکری فاطمی در این ایام شامل حضور در مدارس و برنامه‌های تربیتی و آموزشی در مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه می‌شود‌.

هنری عنوان کرد: همچنین کاروان نوکری فاطمی در زمینه فعالیت‌های عمرانی و خدمت رسانی جهادی عمومی به محرومین‌،برگزاری روضه و سخنرانی هر شب تا شام شهادت، برپایی هیئت سیار در روستاهای با جمعیت کم که امکان استقرار روحانی و مبلغ نیست را داشته است.

وی اظهار کرد: کار تربیتی با کودکان در حاشیه سخنرانی روحانی و مبلغ جهت نظم جلسه و سایر برنامه‌های فرهنگی از دیگر اقدامات کاروان نوکری فاطمی بود. 

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: کاروان نوکری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان چند سالی می‌شود در دهه‌ اول محرم و ایام فاطمیه زمینه ساز مراسم عزاداری در مناطق مرزی و روستایی خراسان جنوبی است.

هنری این اقدامات را جریان ساز برشمرد و گفت: تمامی مراسمات عزاداری با همکاری و هماهنگی امام روستا، اهالی و روحانیون مبلغ انجام می‌شود.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول