اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بررسی نقاط طلایی اندیشه رهبر انقلاب در مورد «جهاد تبیین»

بررسی نقاط طلایی اندیشه رهبر انقلاب در خصوص «جهاد تبیین» ما را به روایتی خواندنی و موجز از این موضوع مهم از منظر حضرت آیت الله خامنه ای می‌رساند.

بررسی نقاط طلایی اندیشه رهبر انقلاب در مورد «جهاد تبیین»

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ یادداشت، کلمه «تبیین» در گفتار مقام معظم رهبری در طول سال های رهبری ایشان همواره یکی از واژه های مورد استفاده بوده است مداقه در بیانات ایشان نیز بر این موضوع صحه می گذارد؛ اما در سال جاری ایشان کلیدواژه «جهاد تبیین» را مطرح کردند و حساسیت بر روی آن را تا آخرین دیداری که به مناسبت روز نیروی هوایی داشتند امتداد دادند.

ایشان در روز اربعین حسینی تأکید کردند: هر کدام از شما به عنوان یک ،وظیفه مثل یک ،چراغی مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید. امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار این فضای عمومی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد برکات بزرگی هم دارد؛ میتوانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را پاسخ به ابهام آفرینیها را در این فضا با استفاده ی از این امکان منتشر کنید و می توانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.

رهبر انقلاب افزودند: جوانهای ما امروز بحمد الله مجهزند؛ مجهز به فکر مجهز به عقلانیت مجهز به آگاهیهای فراوان و میتوانند در این زمینه ها خیلی تلاش کنند خودتان را آماده کنید این تجهیزات را در خودتان افزایش بدهید و به معنای واقعی کلمه خودتان را مجهز کنید و در این میدان وارد بشوید در میدان تبیین و افشاگری یعنی راهی که زینب کبری (سلام الله (علیها در این چهل روز انجام .داد عظمت این چهل روز به خاطر کاری است که این بزرگوار و حضرت سجاد (سلام الله علیه و بقیه ای که اطراف اینها بودند انجام دادند و سختیها را تحمل کردند، و اگر بخواهیم) با زبان روضه خوانی حرف بزنیم در واقع در روز اربعین، زینب  کبری آمد گزارش کار به امام حسین (علیه السّلام داد که این کارها را کردیم، این جوررفتیم این جور تحمل کردیم و این جور بیان کردیم و تبیین کردیم.

ایشان خطاب جوانان فرمودند به مسئله ی «تبیین اهمیت بدهید خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود در قبال این حرکت گمراه کننده ای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار که یکی از هدفهای بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتن افکار و رها کردن اذهان مردم و بخصوص جوانها، حرکت تبیین خنثی کننده ی این توطئه ی دشمن و این حرکت دشمن است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان اهل بیت در سال جاری نیز قوام هیئت را در گرو جهاد کردن دانستند و یکی از وظایف هیئت را جهاد تبیین عنوان و تصریح کردند هیئت محل تبیین است، محل بیان است، محل بیان مهم ترین مفاهیم معارف اسلامی و معارف علوی است، محل پاسخ به سؤالها است. امروز جوانهای ما سؤالهای گوناگونی دارند؛ درباره ی سبک زندگی سؤال دارند درباره مسائل اصولی سؤال دارند، سؤال [هم] به جا است.

راه مواجهه  با سؤال اندیشیدن و پاسخ دادن است؛ این کار باید در هیئات انجام بگیرد؛ مرکز مهم این کار همین هیئات است؛ پاسخ به سؤالات فراوان متعددی که روز به روز به وجود می آید. سؤال ایرادی ندارد، منتها کسی که سؤال دارد بداند که این جهل او و بی اطلاعی او است که سؤال را به وجود می آورد و ممکن است این را تبدیل کرد به دانش، به علم به دانایی. کسی که سؤال دارد این سؤال موجب این نشود که خیال کند همه چیز وارونه است؛ نه سؤال باید مطرح ،بشود اشکالی هم ندارد، باید پاسخ داده بشود و پاسخش باید در هیئتها ،باشد در مراکز علم و معرفت باشد؛ این مغز و معنای هیئت است.

ایشان در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش نیز بعد از جوانان و هیئت های مذهبی رسانه ها را سومین رکن جهاد تبیین معرفی کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار :گفتند متولیان رسانه ها در درجه ی اول مسئولند؛ چه رسانه ی ملی و چه سایر رسانه های گوناگون، چه فضای مجازی چه مجموعه ی مطبوعات همه موظفند در این زمینه وارد این میدان بشوند و هر کسی که یک مرکزی و منبری برای حرف زدن با افکار عمومی جامعه دارد، در این زمینه موظف است در کشور هزاران حماسه به وجود می آید؛ در طول این سالها در طول این چهار دهه در کشور چقدر کارهای بزرگ انجام گرفته، چندر کارهای حماسه آمیز انجام گرفته! خب اینها بایستی بیان بشود؛ اینها را دشمن کتمان میکند دشمن اجازه نمیدهد پخش بشود.

این تأکیدها ما را بر آن داشت تا با بررسی نقاط طلایی اندیشه رهبر انقلاب در خصوص «جهاد تبیین» این موضوع را مرور و مورد مداقه قرار دهیم و با بررسی بیانات ایشان و کتب منتشر شده در این باره در قالب روایتی خواندنی و موجز به «جهاد» تبیین از منظر حضرت آیت الله خامنه ای برسیم.

چه اینکه وقتی یک اندیشمند مسئله ای تازه را طرح می کند و به آن می پردازد بهترین راه برای تشخیص ابعاد آن مسئله مراجعه به منشاء آن است که در موضوع جهاد تبیین بیانات معظم له است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول