اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آسیب دیدن 138 بیمارستان و درمانگاه از ابتدای جنگ غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه اعلام کرد 138 مرکز درمانی از ابتدای جنگ آسیب کلی و جزئی دیده است.

آسیب دیدن 138 بیمارستان و درمانگاه از ابتدای جنگ غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه، در بیانیه‌ای گفت که رژیم اشغالگر قدس، مراکز درمانی غزه را هدف مشروع خود می‌داند.

به نوشته الجزیره، «اسماعیل الثوابته» گفت که اسرائیل علیه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از ابتدا، اعلام جنگ کرده است و بخش بهداشت و درمان جزو اهداف اسرائیل محسوب می‌شود.

به گفته او حملات رژیم اسرائیل، موجب شیوع بیماری‌های واگیردار همجون بیماری‌های پوستی و تنفسی شده است و در سایه ممانعت اسرائیل از ورود سوخت و دارو، اوضاع غزه، فاجعه آمیز است.

اسماعیل الثوابته همچنین خبر داد که از ابتدای جنگ تاکنون ۱۳۸ بیمارستان و مرکز درمانی هدف قرار گرفته و به شکل کلی یا جزئی تخریب شده‌اند.

در این راستا وزارت بهداشت غزه بامداد امروز با اعلام شهادت یکی از کارکنان بیمارستان تحت محاصره العوده در شمال نوار غزه توسط تک تیراندازان اسرائیلی، تاکید کرد که «محاصرشدگان در این بیمارستان در خطر دستگیری، شکنجه، شلیک مستقیم اسرائیلی‌ها و بدون آب، غذا و دارو هستند».

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تا امروز، به ۲۰۰۵۷ شهید و ۵۳۳۲۰ مجروح رسیده است.

به گفته این وزارتخانه تنها در ۲ روز گذشته، ۳۹۰ فلسطینی شهید و ۷۳۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته مقامات نوار غزه و نمایندگان سازمان‌های جهانی، بیشتر ۲۰هزار قربانیِ حملات ویرانگر ارتش اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون، کودک و زن هستند؛ تداوم این حملات، موجب تخریب گسترده زیرساخت‌ها و فاجعه انسانی بی‌سابقه شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول